skip to Main Content

Top 10 LinkedIn tips voor het MKB

Sinds de komst van social media is het bereik van bedrijven toegenomen en omdat steeds meer mensen online te vinden zijn, is het belangrijk om op deze trend in te spelen. LinkedIn is een van de bekendste platformen waarop je je kan profileren als individu, maar ook als bedrijf. Met deze 10 LinkedIn tips zorg je ervoor dat je optimaal gebruik maakt van de mogelijkheden die deze online marketing activiteit te bieden heeft.

 1. Maak een strategie

Zonder online strategie, zal er geen duidelijk thema op je pagina zijn en zullen de posts niet altijd aansluiten op je visie. Bepaal voor je begint de content die je wil delen met daarbij behorende thema’s die aansluiten op de doelgroep en de visie van de organisatie.

2. Zorg voor een sterk profiel

Door een goede beschrijving van je bedrijf te maken met de branche, grootte, locatie en een omschrijving van je producten/ diensten is het voor mensen relevanter om je pagina te bekijken. Vergeet ook niet de link naar je website toe te voegen voor een hogere traffic generatie naar de website.

3. Kwaliteit boven kwantiteit

Om een zo groot mogelijk bereik te hebben is het belangrijk om minimaal 10 keer per maand te posten, maar post alleen wanneer het relevant is voor het bedrijf en interessant voor de doelgroep. Als je in het wilde weg gaat posten, kan het zijn dat mensen je content niet meer (in het geheel) lezen of je zelfs ontvolgen.

4. Sponsor updates

Door je content te sponsoren maak je je bereik groter en raak je de door jou geselecteerde doelgroep. Let er wel op dat je niet alle updates promoot, de promotie zal minder effectief zijn en niet elke update is belangrijk.

5. Meten is weten

Kijk naderhand hoe je berichten scoren, kijk naar het aantal views, likes en shares. Je kan aan de hand van de resultaten zien welke thema’s je doelgroep aanspreken en wat voor soort berichten je beter niet kunt posten.

6. Vraag klanten om waarderingen

86% van de consumenten hecht waarde aan reviews en maakt aan de hand hiervan vervolgens een aankoop. Door klanten te vragen een waardering toe te voegen krijg je niet alleen een sterker profiel, maar potentiële klanten zullen hierdoor eerder getriggerd worden.

7. Gebruik media

Het gebruik van media zorgt niet alleen maar voor een beter vindbaarheid van je website, maar ook op social media is het gebruik van foto’s en filmpjes ontzettend belangrijk. Het aantal views en likes van een post met media kan tot dubbel zo hoog zijn dan een post zonder media.

8. Antwoord op je klanten

Reageer zo snel mogelijk op een bericht dat potentiële klanten achterlaten, zowel bij positieve als negatieve reacties. Bij positieve reacties kan je ze bedanken voor de positieve feedback en bij negatieve reacties kan je het probleem oplossen. Een bedrijf dat problemen goed oplost wekt ook empathie bij andere (potentiële) klanten.

9. Let op het tijdstip

Het tijdstip waarop je post kan veel invloed hebben op het bereik van je post. Gemiddeld genomen zijn de beste tijdstippen in de ochtend van 8 tot 10u en in de middag van 12 tot 14u. Toch zal dit afhankelijk zijn van de markt waarin je je bevindt, dus test hier vooral mee want ook hier geldt meten is weten.

10. Taggen maar!

Net als bij Facebook, Twitter en Instagram kan je ook op LinkedIn gebruik maken van hashtags en tags, maar helaas worden deze nog te weinig gebruikt op het platform. Gebruik relevante tags om gevonden te worden en tag mensen en bedrijven waarmee je bijvoorbeeld een samenwerking aangaat.

Meld je aan voor kennis, updates & tips

Wij maken gebruik van cookies om je een zo goed mogelijke ervaring op onze website te geven. Om jouw voorkeur te registeren moet jouw browser cookies accepteren. Meer informatie over ons beleid en het instellen van cookies kun je in onze privacy- en cookieverklaring vinden. Als je gebruik maakt van onze website zonder je voorkeur aan te geven registreren we alleen functionele cookies.