skip to Main Content

Online strategie

Elk succes begint met een doordacht plan van aanpak: de strategie. Het strategisch plan geeft antwoord op de cruciale marketingvraagstukken. Wanneer vind je dat je succesvol bent? Wie is je doelgroep en via welke online kanalen ga je ze bereiken? Welk mediabudget heb je daar voor nodig? En om het plan te kunnen delen met collega’s dient dit alles ook nog eens te passen op een simpel A4-tje. Want dikke rapporten belanden nu eenmaal in de la.

Wij hebben dit o.a. gedaan voor:

Van bedrijfsstrategie naar online strategie

Om tot een goede online strategie te komen zullen we eerst je huidige bedrijfsstrategie en bedrijfsmodel moeten snappen. Aan de hand van het Business Model Canvas brengen we het zakelijke speelveld en doelstellingen van jouw organisatie in kaart. Daarnaast is het ook belangrijk om met het Value Proposition Canvas in te zoomen op de belangrijkste doelgroepen en die te spiegelen met de USP’s van je huidige producten of diensten.

Vervolgens maken we met deze ingevulde modellen de vertaalslag naar je online strategie en bepalen we jouw online doelstellingen. Dit kan zijn dat je het meer leads wilt hebben, het aantal online verkopen wilt verhogen of een meer loyale klantenbase wilt realiseren.

Online Marketing Scan

Om tot een concreet actieplan te komen hoe we je online doelstellingen gaan behalen, scannen we het online landschap. Hoe zichtbaar en vindbaar ben je momenteel? En hoe zijn je analyse en dashboard tools ingericht? Met deze Online Marketing Scan inzichten kunnen we je online customer journey gaan invullen.

Nu de doelstellingen & de doelgroep zijn bepaald en we de online 0-meting hebben gedaan, kunnen we de online customer journey gaan invullen. Dit doen we aan de hand van het bovenstaand SEE-THINK-DO-CARE model. Hiermee geef je invulling aan welke boodschap je, via welk kanaal en op welk moment geeft aan je potentiële klant, lead of klant. Als dit model is ingevuld kan jij of één van onze online marketeers aan slag met het uitvoeren van alle bijbehordende online marketing activiteiten.

Hallo, ik ben Robert en als online strateeg help ik jou graag bij het vertalen van jouw organisatie doelstellingen naar een online strategie. Ben je benieuwd hoe ik dat doe?

Online strategie

Elk succes begint met een doordacht plan van aanpak: de strategie. Het strategisch plan geeft antwoord op de cruciale marketingvraagstukken. Wanneer vind je dat je succesvol bent? Wie is je doelgroep en via welke online kanalen ga je ze bereiken? Welk mediabudget heb je daar voor nodig? En om het plan te kunnen delen met collega’s dient dit alles ook nog eens te passen op een simpel A4-tje. Want dikke rapporten belanden nu eenmaal in de la.

Wij doen dit o.a. voor:

Van bedrijfsstrategie naar online strategie

Om tot een goede online strategie te komen zullen we eerst je huidige bedrijfsstrategie en bedrijfsmodel moeten snappen. Aan de hand van het Business Model Canvas brengen we het zakelijke speelveld en doelstellingen van jouw organisatie in kaart. Daarnaast is het ook belangrijk om met het Value Proposition Canvas in te zoomen op de belangrijkste doelgroepen en die te spiegelen met de USP’s van je huidige producten of diensten.

Vervolgens maken we met deze ingevulde modellen de vertaalslag naar je online strategie en bepalen we jouw online doelstellingen. Dit kan zijn dat je het meer leads wilt hebben, het aantal online verkopen wilt verhogen of een meer loyale klantenbase wilt realiseren.

Online Marketing Scan

Om tot een concreet actieplan te komen hoe we je online doelstellingen gaan behalen, scannen we het online landschap. Hoe zichtbaar en vindbaar ben je momenteel? En hoe zijn je analyse en dashboard tools ingericht? Met deze Online Marketing Scan inzichten kunnen we je online customer journey gaan invullen.

Nu de doelstellingen & de doelgroep zijn bepaald en we de online 0-meting hebben gedaan, kunnen we de online customer journey gaan invullen. Dit doen we aan de hand van het bovenstaand SEE-THINK-DO-CARE model. Hiermee geef je invulling aan welke boodschap je, via welk kanaal en op welk moment geeft aan je potentiële klant, lead of klant. Als dit model is ingevuld kan jij of één van onze online marketeers aan slag met het uitvoeren van alle bijbehordende online marketing activiteiten.

Online strategie: de voordelen

Inspirerende intake sessies
Zeer pragmatisch, geen dikke rapporten
Concreet actieplan als resultaat
Een roadmap om je doelstellingen te behalen

Online strategie: de voordelen

Inspirerende intake sessies
Zeer pragmatisch, geen dikke rapporten
Concreet actieplan als resultaat
Een roadmap om je doelstellingen te behalen

Strategisch advies nodig?

Wil je meer impact creëren met online maar weet je niet waar je moet beginnen? Onze online strategen helpen je er graag bij. Vul hieronder je contactgegevens in en ze nemen snel contact met je op!

Strategisch advies nodig?

Wil je meer impact creëren met online maar weet je niet waar je moet beginnen? Onze online strategen helpen je er graag bij. Vul hieronder je contactgegevens in en ze nemen snel contact met je op!