B2B leadgeneratie betreft alle activiteiten die gericht zijn op het in contact komen met potentiële klanten. Het is een werkwijze die gericht is om prospects te indentificeren tot het aan tafel komen voor een gesprek met de juiste persoon. Het binnen halen van een zakelijk klant doe je namelijk niet zomaar even.
Wij starten altijd met ontwikkelen van heldere doelstellingen, die nodig zijn om tot een heldere en pragmatische b2b leadgeneratie strategie te komen. We creëren een duidelijk beeld van jouw doelgroep. En kijken naar hoe je jouw organisatie onderscheidend kan positioneren. Vervolgens bepalen we welke boodschappen er worden gecommuniceerd in iedere fase van het beslissingsproces van jouw potentiële klant. Hiermee zorgen we er voor dat er doelgericht en structureel jouw doelgroep wordt bereikt. De strategie vorm de basis voor het verdere B2B leadgeneratie traject.
We gaan aan de slag vanuit een aantal focuspunten. Allereerst zorgen we voor relevanter verkeer naar jouw website. We installeren tooling die er voor zorgt dat bedrijven die de website bezoeken kunnen worden geïdentificeerd. Daarnaast gaan we er voor zorgen dat personen hun gegevens gaan achterlaten vanuit direct online conversies (b.v. een download, contactformulier of nieuwsbrief inschrijving). Zo krijg je doorlopend warme leads vanuit online marketing.
Wij geloven dat we alleen voor groei kunnen zorgen als wij een organisatie en business echt snappen. Daarom starten wij een samenwerking met onderstaand stappenplan.
Ook al ben je (zelf) langer bezig bent met leadgeneratie is het verstandig om een specialist in te huren. Een leadgeneratie specialist heeft toch weer een hele andere kijk op zaken dan dat jij die hebt. We zijn altijd op zoek naar hoe we die extra stap kunnen zetten, om meer en kwalitatieve leads te genereren. Aan de slag met online B2B leadgeneratie? Neem contact op