Groter bereik via Microsoft Ads
Naast het bekende advertentiesysteem Google Ads kun je ook adverteren via Microsoft Ads (voorheen Bing Advertsing). Het principe van Microsoft Ads is hetzelfde als dat van Google Ads. Als bedrijf wil je online zichtbaar zijn op bepaalde zoektermen. En dus net zoals binnen Google Ads stellen wij het account in op relevante zoekwoorden. Maar waarom kiezen voor adverteren via Microsoft Ads? Wij zetten een aantal belangrijke feiten op een rij:
- Microsoft Ads heeft een bereik van meer dan 500 miljoen zoekopdrachten per maand en is beschikbaar in meer dan 35 landen
- Het netwerk van Microsoft Ads bestaat niet alleen uit Bing, maar ook uit partners zoals Yahoo, AOL, DuckDuckGo, MSN.com, Microsoft Advertising – partnernetwerk en Ecosia. Hierdoor heb je als adverteerder toegang tot een breder publiek.
- Microsoft Edge is de standaard internet browser op veel zakelijke computer, waarbij Bing als standaard zoekmachine staat ingesteld. Dit zorgt ervoor dat binnen deze zoekmachine meer zakelijke gebruikers actief zijn.
- De grootste reden voor bedrijven om voor Microsoft Ads te kiezen, is de lage concurrentie en daarmee de lagere kosten per klik (CPC). De CPC ligt ongeveer 35% lager dan bij Google Ads.
Adverteren via Microsoft Ads met slimme campagnes
Voordat wij starten met het inrichten van de Microsoft Ads campagnes bepalen we eerst de beste aanpak. Het is belangrijk om bij de basis te starten. Op welke zoekwoorden wil je inzetten? Wat wil je betalen per klik (CPC) en welke advertenties werken het beste?
Gebruik je al Microsoft Ads?
Heb je al een ingericht Google Ads account? Super, dit kan een voordeel opleveren bij het opzetten van een Microsoft Ads account. Binnen Microsoft Ads is het namelijk mogelijk om je Google Ads campagnes te importeren. Zo kunnen wij snel je nieuwe campagnes activeren en starten met optimaliseren.
Kies voor online groei met Microsoft Ads!
Stappenplan voor groei met Microsoft Ads
Wij geloven dat we alleen voor groei kunnen zorgen als wij een organisatie en business echt snappen. Daarom starten wij een samenwerking met onderstaand stappenplan.
- Intake & plan van aanpak
Wij starten met een inventarisatie van de SMART doelstellingen, wie is de doelgroep en wat worden de focus product(en). Wie zijn de concurrenten en wat zijn de usp’s. Hoeveel media budget is er en welke zoekwoorden krijgen focus.
- Inrichting Microsoft Ads account
We starten met het inrichten of optimaliseren jouw Microsoft Ads account. Wij zorgen er voor dat alle belangrijke acties op jouw website optimaal worden doorgemeten. Zo weten we precies welke campagnes goed presteren en welke niet.
- Uitvoering en optimalisatie
Deze fase is een constante cyclus van campagnes draaien en nieuwe campagnes toevoegen. We analyseren, optimaliseren en houden jou (realtime) op de hoogte met een professioneel dashboard
Adverteren via Microsoft Ads
Nieuwsgierig of Microsoft Ads gaat werken voor jouw bedrijf. Wij kijken graag mee hoe wij samen online kunnen groeien. Aarzel niet en neem hier direct contact met ons op voor meer informatie.