Content marketing

Van bedrijfsdoelstellingen naar een content aanpak

Er zijn verschillende uitgebreide, saaie definities van content marketing te vinden zoals die op Wikipedia, maar in onze ogen is het niets meer en niets minder dan ‘vanuit een strategie en bedrijfsdoelstellingen content creëren en onder de aandacht van je doelgroep brengen met als doel gewenst klantgedrag te stimuleren’.

Goede content is king

Een goede content marketing aanpak moet perfect aansluiten bij de wensen en behoeften van jouw doelgroep. Als je de taal van jouw doelgroep spreekt en informatie toont waarnaar men naar op zoek is, is de kans groot dat je de doelen bereikt.

Om ervoor te zorgen dat teksten en afbeeldingen aansprekend zijn voor de doelgroep is het aan te raden content te testen. Zo komen wij er achter welke content het beste presteert op basis van interacties, clicks en conversies.

Kies voor online groei met content marketing!

Content Groeiscan
  • Een content marketing specialist doet een 0-meting a.d.v. checklist
  • Overzicht van de belangrijkste content marketing statistieken en conclusies
  • Resultaat: Je ontvangt een advies rapport dat vol zit met hands-on tips en tricks voor meer bereik en kwalitatieve verkeer
Gratis
Ontdek je kansen
Meest
gekozen
Doorlopende content marketing
  • Doorlopende content marketing expertise toevoegen aan jouw team
  • Ontwikkelen en verspreiden van 2 artikelen/blogs per maand
  • Resultaat: Structureel meer bereik, kwalitatiever verkeer, meer conversies en meer leads
vanaf € 750 / per maand
Meer informatie
Content marketing strippenkaart
  • Tijdelijk een content marketing specialist voor jouw project
  • O.a. strategie bepalen, tijdelijke campagnes en trainingen
  • Resultaat: Meer kennis, meer richting en direct toepasbaar
vanaf € 90 / per uur
Meer informatie

Stappenplan voor groei met content marketing

Om succesvol te worden met content marketing doorlopen we de volgende fases:

  1. Doelstellingen bepalen
    Waarom kies je voor email marketing en wat wil je dat het toevoegd aan je organisatie? Op basis van de (online) doelstellingen en doelgroep bepalen we welke content we gaan ontwikkelen.
  2. Campagne kalender
    Door het opstellen van een campagnekalender kunnen we precies zien wanneer we content moeten versturen. Zo kunnen we snel inspringen op gebeurtenissen die conversie kunnen opleveren voor jouw organisatie.
  3. Testen en optimalisereng en optimalisatie
    Door constant te meten, hebben we constant inzicht. Op basis van al deze gegevens kun je jouw volgende content en campagnes optimaliseren, zodat je de hoogst haalbare resultaten behaalt!

blank
+85% Downloads whitepapers
blank
+35% Organisch verkeer met relevante blogs
blank
+28% CTR social posts

Jouw eigen content marketing op orde

Ook al ben je (zelf) langer bezig bent met content marketing is het verstandig om een specialist in te huren. Een content specialist heeft toch weer een hele andere kijk op zaken dan dat jij die hebt. We zijn altijd op zoek naar hoe we die extra stap kunnen zetten, om de internactie met jouw doelgroep te vergroten en conversies te realiseren.

Starten met content marketing

Wil je weten waar online kansen liggen voor jouw organisatie? Of heb je vragen of opmerkingen?
Twijfel niet en neem contact op.
© Reason Digital Empowerment B.V. Alle rechten voorbehouden.
blank
Bel ons
blank
Online groeiscan
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram