skip to Main Content

Content Marketing

Content Marketing is het maken en verspreiden van content op het juiste kanaal, op het juiste moment aan de juiste doelgroep. De content is origineel en de doelgroep waaraan je de content laat zien, kan zich hiermee identificeren. Je kunt starten met Adverteren op Google, maar wat voor zin heeft te adverteren zonder dat er relevante content op de landingspagina’s aanwezig is?

Een van de belangrijkste redenen voor het toevoegen van Content Marketing aan je marketingmix is om een vertrouwensband met de doelgroep op te bouwen. De doelgroep neemt niet zomaar iets van je aan: je moet een goed onderbouwd verhaal hebben. Men wil referenties hebben over het product of de dienst en verkrijgt dit het liefst van iemand die zij in hun referentiekader vinden passen.

Content Marketing verstevigt de klantrelatie en draagt zo bij aan een goede corporate reputatie. Een goede reputatie vereenvoudigt het vinden van business partners, het bouwen van marktaandeel, het versterken van je aandeelhouderswaarde en het aantrekken van getalenteerd personeel.

Wij hebben dit o.a. gedaan voor:

Scoren met Content Marketing

Content Marketing is een belangrijk facet in de marketingmix van je organisatie. Maar wat is nu een goede content strategie? En hoe schrijf je kwalitatieve content die je doelgroep instant bereikt? Belangrijk om te weten is welke kanalen en manieren van content relevant zijn voor jouw organisatie.

Missie en doelstellingen uitwerken

Waarom kies je voor Content Marketing en wat wil je dat het toevoegt aan je organisatie? Op basis van de (online) doelstellingen en doelgroep maken we een lijst met relevante onderwerpen om te onderzoeken of je doelgroep daar naar op zoek is.

Content kalender

Het is handig om een contentkalender op te zetten. Zo kan je voor een bepaalde tijd een duidelijk overzicht hebben van wat wanneer geplaatst wordt. Zo kan je inspelen op actualiteiten.

Juiste kanaal, tijd en doelgroep

Bij het plaatsen van de content houden we rekening met wanneer we het plaatsen, welk kanaal we er voor gebruiken en welk tijdstip jouw doelgroep online is en dus de grootste kans heeft om jouw content te zien. In het begin is dit natuurlijk nog onderzoeken maar na een aantal keer goed meten weet je precies wat jouw ideale momenten zijn.

Meten is weten

Wij meten regelmatig of je huidige strategie de juiste is en optimaliseren waar nodig. Doordat een van onze gespecialiseerde online marketeers op locatie werkt, kunnen we snel handelen. Hierdoor kunnen wij onze diensten instant aanbieden.

Hi, ik ben Marije en ik ben Content Marketing specialist bij Reason. Ben je benieuwd hoe Content Marketing voor jou werkt?

Content Marketing

Content Marketing is het maken en verspreiden van content op het juiste kanaal, op het juiste moment aan de juiste doelgroep. De content is origineel en de doelgroep waaraan je de content laat zien, kan zich hiermee identificeren. Je kunt starten met Adverteren op Google, maar wat voor zin heeft te adverteren zonder dat er relevante content op de landingspagina’s aanwezig is?

Een van de belangrijkste redenen voor het toevoegen van Content Marketing aan je marketingmix is om een vertrouwensband met de doelgroep op te bouwen. De doelgroep neemt niet zomaar iets van je aan: je moet een goed onderbouwd verhaal hebben. Men wil referenties hebben over het product of de dienst en verkrijgt dit het liefst van iemand die zij in hun referentiekader vinden passen.

Content Marketing verstevigt de klantrelatie en draagt zo bij aan een goede corporate reputatie. Een goede reputatie vereenvoudigt het vinden van business partners, het bouwen van marktaandeel, het versterken van je aandeelhouderswaarde en het aantrekken van getalenteerd personeel.

Scoren met Content Marketing

Content Marketing is een belangrijk facet in de marketingmix van je organisatie. Maar wat is nu een goede content strategie? En hoe schrijf je kwalitatieve content die je doelgroep instant bereikt? Belangrijk om te weten is welke kanalen en manieren van content relevant zijn voor jouw organisatie.

Missie en doelstellingen uitwerken

Waarom kies je voor content marketing en wat wil je dat het toevoegt aan je organisatie? Op basis van de (online) doelstellingen en doelgroep maken we een lijst met relevante onderwerpen om te onderzoeken of je doelgroep daar naar op zoek is.

Content kalender

Het is handig om een contentkalender op te zetten. Zo kan je voor een bepaalde tijd een duidelijk overzicht hebben van wat wanneer geplaatst wordt. Zo kan je inspelen op actualiteiten.

Juiste kanaal, tijd en doelgroep

Bij het plaatsen van de content houden we rekening met wanneer we het plaatsen, welk kanaal we er voor gebruiken en welk tijdstip jouw doelgroep online is en dus de grootste kans heeft om jouw content te zien. In het begin is dit natuurlijk nog onderzoeken maar na een aantal keer goed meten weet je precies wat jouw ideale momenten zijn.

Meten is weten

Wij meten regelmatig of je huidige strategie de juiste is en optimaliseren waar nodig. Doordat een van onze gespecialiseerde online marketeers op locatie werkt, kunnen we snel handelen. Hierdoor kunnen wij onze diensten instant aanbieden.

Content Marketing: de voordelen

  Content is duurzaam
  Vergroot jouw impact online
  Kostenbesparend op mediagebruik
Google houdt van content

Content Marketing: de voordelen

  Content is duurzaam
  Vergroot jouw impact online
  Kostenbesparend op mediagebruik
  Google houdt van content

Wil jij beginnen met een Content Marketing strategie?

Wij helpen je graag bij de vertaalslag van een bedrijfsstrategie naar een plan en concrete content. Neem via onderstaand formulier vrijblijvend contact op.

Extra denk- en slagkracht nodig?

Afhankelijk van jouw ambities bepalen we samen welke online marketeer het beste aansluit op jouw vraagstuk.