Er zijn verschillende uitgebreide, saaie definities van content marketing te vinden zoals die op Wikipedia, maar in onze ogen is het niets meer en niets minder dan ‘vanuit een strategie en bedrijfsdoelstellingen content creëren en onder de aandacht van je doelgroep brengen met als doel gewenst klantgedrag te stimuleren’.
Een goede content marketing aanpak moet perfect aansluiten bij de wensen en behoeften van jouw doelgroep. Als je de taal van jouw doelgroep spreekt en informatie toont waarnaar men naar op zoek is, is de kans groot dat je de doelen bereikt.
Om ervoor te zorgen dat teksten en afbeeldingen aansprekend zijn voor de doelgroep is het aan te raden content te testen. Zo komen wij er achter welke content het beste presteert op basis van interacties, clicks en conversies.
Om succesvol te worden met content marketing doorlopen we de volgende fases:
Ook al ben je (zelf) langer bezig bent met content marketing is het verstandig om een specialist in te huren. Een content specialist heeft toch weer een hele andere kijk op zaken dan dat jij die hebt. We zijn altijd op zoek naar hoe we die extra stap kunnen zetten, om de internactie met jouw doelgroep te vergroten en conversies te realiseren. Maak een afspraak dan bespreken wij graag jouw vragen en wensen.