Conversie optimalisatie (CRO)

Meer rendement uit jouw marketing budget

Wil je meer rendement uit je bestaande website bezoekers? Bezoekers met een koopintentie moet je zo eenvoudig mogelijk door het aankoop- en oriëntatieproces begeleiden. Conversie optimalisatie zorgt voor een betere gebruiksvriendelijkheid en meer rendement uit je marketing budget!

Meten is weten

Conversieratio optimalisatie begint met het identificeren wat de conversiedoelen zijn voor een bepaalde webpagina of app. Afhankelijk van het type bedrijf worden de belangrijkste conversiestatistieken bijgehouden. Enkele veel voorkomende conversiedoelen per bedrijfstype zijn:

  • Media – paginaweergaven, advertentieweergaven, nieuwsbriefinschrijvingen, contentbetrokkenheid
  • E-commerce – productverkoop, add-to-carts, voltooiingspercentage winkelwagen, aanmelding nieuwsbrief e-mail
  • B2B – leads gegenereerd, deals gesloten

Met conversie optimalisatie vanuit doelen zorgen wij voor een betere usabilty en een grotere marketing opbrengst!

Stappenplan voor groei van conversies

Wij geloven dat we alleen voor groei kunnen zorgen als wij een organisatie en business echt snappen. Daarom starten wij een samenwerking met onderstaand stappenplan.

  1. Intake & plan van aanpak
    Wij starten met een inventarisatie van wat zijn de SMART doelstellingen, wie is de doelgroep en wat worden de focus product(en). Wie zijn de concurrenten en wat zijn de usp’s. Wat is het media budget en wat wordt de customer journey.
  2. Inrichting CRO
    We starten met het inrichten of optimaliseren jouw account. Wij zorgen er voor dat alle belangrijke acties op jouw website optimaal worden doorgemeten. Zo weten we precies welke campagnes goed presteren en welke niet.
  3. Uitvoering en optimalisatie
    De fase is een constante cyclus van campagnes draaien en nieuwe campagnes toevoegen. We analyseren, optimaliseren en houden jou (realtime) op de hoogte met dashboards.

+36% Conversieratio
+142% Conversieratio
+105% Website conversies

Jouw conversie optimalisatie op orde

Ook al ben je (zelf) langer bezig bent met adverteren op LinkedIn is het verstandig om een LinkedIn expert in te huren. Een CRO expert heeft toch weer een hele andere kijk op zaken dan dat jij hebt. Wij zijn altijd op zoek naar hoe we die extra stap kunnen zetten om de usability van jouw website te verbeteren en meer conversies te realiseren.

Starten met conversie optimalisatie (CRO)

Wil je weten waar online kansen liggen voor jouw organisatie? Of heb je vragen of opmerkingen?
Twijfel niet en neem contact op.
© Reason Digital Empowerment B.V. Alle rechten voorbehouden.
Bel ons
Online groeiscan
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram