Begon bij jou de paniek ook toe te slaan nadat Facebooks Mark Zuckerberg eerder dit jaar aankondigde de tijdlijn van Facebook flink aan te passen? Facebook wilt terug naar meer zichtbaarheid van familie en vrienden. Maar hoe bereik jij straks als organisatie nog je zorgvuldig opgebouwde fanbase?
Waar al jaren door de gebruikers van Facebook over wordt geklaagd wordt nu erkent door Mark Zuckerberg: media en merken overspoelen Facebook in toenemende mate met hun content. Zuckerberg vindt dat vriendschappen en familie nu ook centraal moeten staan en past daarom de visie van dit social media platform aan. Net als bij het internet, waar blogs en websites ontstaan waar je bij staat, gebruiken ook steeds meer organisaties Facebook als kanaal. Facebook wil graag, net als Google, het meest relevante bij de volgers naar boven brengen. Het gevolg? Als bedrijven geen actie ondernemen zal het organisch bereik van de berichten flink opdrogen.
Het stond al jaren op de zwarte lijst van Facebook: Like, Share en Win acties. Nu worden deze helemaal verbannen van dit social media platform. Dus als je ze nog deed (Foei!) dan moet je er nu helemaal mee stoppen. Ze zullen niet meer in tijdlijnen zichtbaar worden want Facebook gaat actief op jacht naar deze acties.
Hoe richt jij je social media in? Gebruik jij al social media in je online marketing strategie? Reason kan je helpen bij een succesvolle social media campagne op te zetten. Bereik je doelgroep instant met sterke advertenties. Benieuwd welke campagnes of kanalen je kan gebruiken? Neem eens contact met ons op en we helpen je graag.