skip to Main Content

B2B Lead Programma

Levert jouw online marketing aanpak niet genoeg op? Wil je meer kwalitatieve leads binnen halen? Of wil je starten met directe online verkoop? Als je dit op een duurzame manier wilt inrichten, kies dan voor een volledig managed end-to-end aanpak met het online lead programma van Reason.

Online leadgeneratie: hoe pakken we dat aan?

Het belangrijkste is om te starten met het formuleren van heldere doelstellingen die zijn gekoppeld aan jouw bedrijfsdoelstellingen. Daarnaast is het bij het opbouwen van een leadgeneratie aanpak belangrijk om je doelgroep te begrijpen. Zijn ze al bekend met jouw product of dienst, hoe oriënteren zij zich en wat voor gedrag laten zij op je website zien? Een website bezoeker wordt een lead op het moment dat hij een ‘spoor’ achter heeft gelaten op je website. Een goed voorbeeld hiervan is het achterlaten van een e-mailadres om een download te ontvangen of het invullen van een contactformulier.

Lead opvolging cruciaal

Bij het opvolgen van kwalitatieve leads is een goede samenwerking tussen de marketing en sales van cruciaal belang. De online marketeer haalt de leads binnen en sales zorgt voor de verkoop. Daarom is het belangrijk om dit proces zo goed mogelijk in beeld te hebben en te monitoren. Wanneer ziet sales een lead als gekwalificeerd (Sales Qualified Lead, SQL)? Wordt deze SQL opgevolgd met een direct mail, een brochure, telefonisch of met een LinkedIn mail? Allemaal vragen die belangrijk zijn bij lead generatie.

B2B Lead Programma

Levert jouw online marketing aanpak niet genoeg op? Wil je meer kwalitatieve leads binnen halen? Of wil je starten met directe online verkoop? Als je dit op een duurzame manier wilt inrichten, kies dan voor een volledig managed end-to-end aanpak met het online lead programma van Reason.

Wij doen dit o.a. voor

Online leadgeneratie: hoe pakken we dat aan?

Het belangrijkste is om te starten met het formuleren van heldere doelstellingen die zijn gekoppeld aan jouw bedrijfsdoelstellingen. Daarnaast is het bij het opbouwen van een leadgeneratie aanpak belangrijk om je doelgroep te begrijpen. Zijn ze al bekend met jouw product of dienst, hoe oriënteren zij zich en wat voor gedrag laten zij op je website zien? Een website bezoeker wordt een lead op het moment dat hij een ‘spoor’ achter heeft gelaten op je website. Een goed voorbeeld hiervan is het achterlaten van een e-mailadres om een download te ontvangen of het invullen van een contactformulier.

Lead opvolging cruciaal

Bij het opvolgen van kwalitatieve leads is een goede samenwerking tussen de marketing en sales van cruciaal belang. De online marketeer haalt de leads binnen en sales zorgt voor de verkoop. Daarom is het belangrijk om dit proces zo goed mogelijk in beeld te hebben en te monitoren. Wanneer ziet sales een lead als gekwalificeerd (Sales Qualified Lead, SQL)? Wordt deze SQL opgevolgd met een direct mail, een brochure, telefonisch of met een LinkedIn mail? Allemaal vragen die belangrijk zijn bij lead generatie.

Hi, ik ben Timo en ik ben B2B leadgeneratie specialist bij Reason. Ben je benieuwd hoe leadgeneratie voor jouw kan werken?

Gratis Handboek

Ons gratis handboek helpt je te begrijpen hoe je kwalitatieve leads, een betere lead conversie en hogere ROI kan realiseren.

download nu

B2B Leadgeneratie live meemaken?

Online Marketeer online strategie- Reason Digital Empowerment

Ook zien hoe B2B Leadgeneratie in het echt werkt? Vraag een gratis demo aan!

New call-to-action

Programma begeleiding

Om het succes van het online lead programma te bewaken, zal er altijd een online strateeg worden gekoppeld voor het programma management. De online strateeg bewaakt de voortgang van het programma en stuurt bij op basis van cijfermatig inzicht en feedback uit de organisatie. Zo is er naast uitvoering ook altijd vanuit strategisch niveau begeleiding.

Werkwijze stappen

Met een kort cyclische werkwijze kunnen we stapsgewijs en met maximale focus impact realiseren. We doorlopen de volgende stappen:

  1. Strategische intake 1: Inzicht krijgen en overzichtelijk maken van jouw bedrijfsmodel aan de hand van het Business Model Canvasinclusief bedrijfsdoelstellingen;
  2. Strategische intake 2:Doelgroep analyse op basis van het Value Proposition Framework;
  3. Online 0-meting: Online Marketing Scanvan het huidige online marketing landschap van jouw organisatie en je belangrijkste concurrenten;
  4. Lead sprint 1:Bepalen eerste focus aanpak en planning op basis van targets, de online scan 0-meting en beschikbare capaciteit;
  5. Uitvoeren:Activeren, monitoren, optimaliseren van online marketing kanalen door online marketeer. Wekelijkse rapportages en maandelijkse voortgangsupdates;
  6. Lead sprint 2: Bepalen tweede focus aanpak.

Content ontwikkeling

Je hebt nu een indruk gekregen van de werking van een Online Lead Programma en daarmee van het ‘hoe’. Vervolgens is de inhoud, oftewel het ‘wat’ cruciaal. En daarmee bedoelen we de content, de boodschappen en informatie waarmee je het programma gaat invullen. Van nieuwsbrieven tot blogs, van vlogs tot het organiseren van een webinar, van whitepapers tot online trainingen. Ook bij de ontwikkeling en realisatie dáárvan kan Reason je van dienst zijn. Voor sommige activiteiten hebben wij specialisten in huis, denk aan:

Copy writing

  • Het schrijven van teksten voor emails, nieuwsbrieven e.d.
  • Het schrijven van scripts voor vlogs of podcasts
  • Ghostwriting
  • Het uit naam van de opdrachtgever schrijven van teksten voor bijv. blogs
  • Redactie van bestaande teksten, brochures, whitepapers etc..

Scripting

  • Voor tele-sales
  • Voor online chat

Ontwikkeling social media posts

  • Complete berichten (tekst en beeld) voor gebruik in social media

Ontwikkeling vragenlijsten, tests en quizzen, te gebruiken voor

  • Educatie en informatieverstrekking
  • Het activeren van prospects en klanten voor andere gaan we voor jou op zoek naar de best geschikte externe partij

B2B Lead Programma: de voordelen

Je krijgt een managed end-to-end Leadgeneratie aanpak
 We hebben een lean en agile werkwijze
 Zowel strategische als uitvoerende ondersteuning
 We werken fact based

Je behaalt resultaten die zijn afgestemd op je bedrijfsdoelstellingen

Starten met online leadgeneratie?

Ook aan de slag met het opbouwen van een succesvolle online leadgeneratie of sales aanpak? Wij helpen je er graag bij! Neem vrijblijvend contact met ons op of download het B2B Leadgeneration Handboek