Nieuwe technologieën vervangen traditionele IT in rap tempo; voice en data integreren en ‘de werkplek’ wordt steeds mobieler. WilroffReitsma heeft alles onder één dak en biedt daarmee een antwoord op de ‘digitale transformatie’ waar bedrijven momenteel doorheen gaan of bedrijven die nog aan deze reis moeten beginnen.
De uitdaging voor WilroffReitsma is om in hoog concurrende markt hun doelgroep van o.a. directieleden en IT managers naar hun website te krijgen, deze vervolgens te identificeren als een kwalitatieve lead en daarna klant te laten worden.
Om tot een concrete aanpak te komen hebben wij het speelveld van WilroffReitsma in kaart gebracht. We hebben een overzicht gemaakt van het business model en de bijbehorende doelstellingen. Vervolgens hebben we de doelgroep scherp in kaart gebracht met hun behoeftes en uitdagingen. Daarnaast hebben we met onze online marketing scan een 0-meting gemaakt van alle huidige activiteiten. Op basis van alle vergaarde informatie hebben we een doorvertaling gemaakt naar een online marketing plan van aanpak.
Met het strategische kader ingevuld zijn wij aan de slag gegaan met het inrichten van o.a. analyse tools en leadidentificatie software. Daarnaast is er gestart met adverteren via Google Ads en met relevante content op LinkedIn en Facebook om de doelgroep te activeren en naar de website te laten komen.
Om het websiteverkeer ook om te zetten in leads hebben wij op basis van de leadidentificatie software i.c.m. een leadscoringsmodel wekelijks leadlijsten aangeleverd aan sales. Daarnaast zijn er ook directere leads gegenereerd op basis van ingevulde contactformulieren en downloads. Deze leads zijn vervolgens wekelijks opgevolgd door sales en omgezet tot afspraken en verkopen.
Wil jij ook aan de slag met B2B leadgeneratie, lead scoring of het genereren van meer (zakelijk) verkeer naar jouw website? Give us a call!