skip to Main Content

Online Marketing Scan

Weten of je het maximale uit je online kanalen haalt? Of wil je jouw online doelstellingen bepalen maar heb je geen goede 0-meting? Met de Online Marketing Scan geven we inzicht hoe je er online voor staat als organisatie. Op basis van ruim 150 criteria beoordelen we jouw online media inzet, jouw website, jouw concurrentiepositie & de online marketing kennis in de organisatie.

Hoe wordt er gebruik gemaakt van social media kanalen en hoe is de vindbaarheid, zichtbaarheid en het bereik van je organisatie online? Al deze punten en nog vele anderen worden meegenomen in de Online Marketing Scan.

Wat houden de 4 lenzen in?

Het doel van de online marketing scan is allereerst te zien hoe jouw organisatie er online voorstaat. Daarnaast kijken we naar de kwaliteit van de online skills die er in huis zijn. En hoe goed er op online marketing gebied wordt samengewerkt binnen de organisatie. Om een goed totaal beeld te geven kijken wij vanuit 4 lenzen naar online marketing. Dit zijn: Online Marketing & Channel Management, Performance Management, Houding & Gedrag op de werkvloer en Organisatie en Vaardigheden. Inhoudelijk betekent dit dat we  inzicht geven op o.a. de volgende onderdelen:

Onderdelen van de Online Marketing Scan

  • Traffic

    Hoe presteren je social media kanalen? Haal je het maximale uit je GoogleAds? Lukt het om de juiste doelgroep naar je website te krijgen? Een element wat niet weg te denken is bij het uitvoeren van een online scan, is het beoordelen hoe het bedrijf ervoor staat qua bereik en vindbaarheid. We kijken naar de inzet van de huidige online media kanalen en geven aan wat goed gaat, beter kan of nieuw moet worden opgestart.

  • Website

    Verkeer binnen halen is natuurlijk mooi, maar als het niet converteert, dan heeft het ook weinig effect. We weten als geen ander dat een website nooit echt 'af' is en dat er altijd wel iets te verbeteren valt om het gebruiksgemak te verbeteren en de conversie te verhogen. We analyseren dan ook de website op o.a. gebruiksgemak (UX), conversiegerichtheid. SEO en indexeerbaarheid.

  • Concurrentie analyse

    Naast dat we kijken naar hoe jouw organisatie er online voorstaat, is ook van belang om te kijken naar je concurrenten. Er zijn altijd wel concurrenten die dezelfde doelgroep(en) of dezelfde soort producten/diensten aanbieden. Het is voor de positionering van je merk of dienst belangrijk te weten wie de concurrenten zijn, wat hun online activiteiten zijn en onderzoeken waar de kansen liggen om je te onderscheiden.

Als alle 150 criteria van de onderdelen zijn doorlopen, dan wordt er een eindrapportage opgemaakt en hiermee wordt een presentatie gegeven. Hierin wordt er per onderdeel duidelijk aangegeven wat de bevindingen zijn; wat gaat goed en kan worden blijven uitgevoerd- wat moet worden verbeterd – wat moet nieuw worden opgestart.

Hallo, ik ben Robert en als online strateeg help ik jou graag bij inzicht geven hoe jouw organisatie er online voorstaat. Ben je benieuwd hoe ik dat doe?

Bekijk onze Klantcase

banner-thehaguemarketing

The Hague Marketing Bureau heeft Reason gevraagd een online marketing scan te laten uitvoeren. Download de klantcase om te zien hoe we dit gedaan hebben!

download nu

Online Marketing Scan

Weten of je het maximale uit je online kanalen haalt? Of wil je jouw online doelstellingen bepalen maar heb je geen goede 0-meting? Met de Online Marketing Scan geven we inzicht hoe je er online voor staat als organisatie. Op basis van ruim 150 criteria beoordelen we jouw online media inzet, jouw website, jouw concurrentiepositie & de online marketing kennis in de organisatie.

Hoe wordt er gebruik gemaakt van social media kanalen en hoe is de vindbaarheid, zichtbaarheid en het bereik van je organisatie online? Al deze punten en nog vele anderen worden meegenomen in de Online Marketing Scan.

Wat houden de 4 lenzen in?

Het doel van de Online Marketing Scan is allereerst te zien hoe jouw organisatie er online voorstaat. Daarnaast kijken we naar de kwaliteit van de online skills die er in huis zijn. En hoe goed er op online marketing gebied wordt samengewerkt binnen de organisatie. Om een goed totaal beeld te geven kijken wij vanuit 4 lenzen naar online marketing. Dit zijn: Online Marketing & Channel Management, Performance Management, Houding & Gedrag op de werkvloer en Organisatie en Vaardigheden. Inhoudelijk betekent dit dat we inzicht geven op o.a. de volgende onderdelen:

Onderdelen van de Online Marketing Scan

  • Traffic

    Hoe presteren je social media kanalen? Haal je het maximale uit je GoogleAds? Lukt het om de juiste doelgroep naar je website te krijgen? Een element wat niet weg te denken is bij het uitvoeren van een online scan, is het beoordelen hoe het bedrijf ervoor staat qua bereik en vindbaarheid. We kijken naar de inzet van de huidige online media kanalen en geven aan wat goed gaat, beter kan of nieuw moet worden opgestart.

  • Website

    Verkeer binnen halen is natuurlijk mooi, maar als het niet converteert, dan heeft het ook weinig effect. We weten als geen ander dat een website nooit echt 'af' is en dat er altijd wel iets te verbeteren valt om het gebruiksgemak te verbeteren en de conversie te verhogen. We analyseren dan ook de website op o.a. gebruiksgemak (UX), conversiegerichtheid. SEO en indexeerbaarheid.

  • Concurrentie analyse

    Naast dat we kijken naar hoe jouw organisatie er online voorstaat, is ook van belang om te kijken naar je concurrenten. Er zijn altijd wel concurrenten die dezelfde doelgroep(en) of dezelfde soort producten/diensten aanbieden. Het is voor de positionering van je merk of dienst belangrijk te weten wie de concurrenten zijn, wat hun online activiteiten zijn en onderzoeken waar de kansen liggen om je te onderscheiden.

Als alle 150 criteria van de onderdelen zijn doorlopen, dan wordt er een eindrapportage opgemaakt en hiermee wordt een presentatie gegeven. Hierin wordt er per onderdeel duidelijk aangegeven wat de bevindingen zijn; wat gaat goed en kan worden blijven uitgevoerd- wat moet worden verbeterd – wat moet nieuw worden opgestart.

Online Marketing Scan: De voordelen

Professionele 0 meting
Beoordeling op 150 criteria
Concurrentie analyse
Eindrapport met aanbevelingen

Online Marketing Scan: De voordelen

Professionele 0 meting
Beoordeling op 150 criteria
Concurrentie analyse
Eindrapport met aanbevelingen

Vraag een Online Scan aan

Ben je overtuigd van ons aanpak en ben je benieuwd hoe jouw organisatie online ervoor staat? Onze online strategen helpen je er graag bij. Vul hieronder je contactgegevens in en ze nemen snel contact met je op!

Vraag een Online Scan aan

Ben je overtuigd van ons aanpak en ben je benieuwd hoe jouw organisatie online ervoor staat? Onze online strategen helpen je er graag bij. Vul hieronder je contactgegevens in en ze nemen snel contact met je op!