Case
B2B Leadgeneratie

35% meer geรฏdentificeerde ICT leads

Opbouw online marketing aanpak voor meer leads

Nieuwe technologieรซn vervangen traditionele IT in rap tempo; voice en data integreren en โ€˜de werkplekโ€™ wordt steeds mobieler.ย WilroffReitsmaย heeft alles onder รฉรฉn dak en biedt daarmee een antwoord op de โ€˜digitale transformatieโ€™ waar bedrijven momenteel doorheen gaan of bedrijven die nog aan deze reis moeten beginnen.

20%

LinkedIn conversieratio

+35%

Geรฏdentificeerde leads

+51%

Paginaweergaven

De uitdaging voor WilroffReitsma is om in hoog concurrende markt hun doelgroep van o.a. directieleden en IT managers naar hun website te krijgen, deze vervolgens te identificeren als een kwalitatieve lead en daarna klant te laten worden.

Om tot een concrete aanpak te komen hebben wij het speelveld van WilroffReitsma in kaart gebracht. We hebben een overzicht gemaakt van het business model en de bijbehorende doelstellingen. Vervolgens hebben we de doelgroep scherp in kaart gebracht met hun behoeftes en uitdagingen. Daarnaast hebben we met onzeย online marketing scanย een 0-meting gemaakt van alle huidige activiteiten. Op basis van alle vergaarde informatie hebben we een doorvertaling gemaakt naar een online marketing plan van aanpak.

Leon Mulder โ€“ WilroffReitsma

โ€WilroffReitsma streeft ernaar om complexe technologie simpel te maken voor het MKB. Dit start al in de manier waarop diensten vermarkt worden. Om dit te kunnen realiseren is het erg prettig om extra expertise en โ€˜handjesโ€™ te hebben die ons marketingteam versterken. Met Reason hebben wij dรฉ online partner gevonden die ons op weg heeft geholpen om onze online marketing naar een hoger niveau te brengen; operationeel รฉn commercieel.โ€

Relevant verkeer

Met het strategische kader ingevuld zijn wij aan de slag gegaan met het inrichten van o.a. analyse tools en leadidentificatie software. Daarnaast is er gestart met adverteren viaย Google Adsย en met relevante content op LinkedIn en Facebook om de doelgroep te activeren en naar de website te laten komen.

Identificeren van Leads

Om het websiteverkeer ook om te zetten in leads hebben wij op basis van de leadidentificatie software i.c.m. een leadscoringsmodel wekelijks leadlijsten aangeleverd aan sales. Daarnaast zijn er ook directere leads gegenereerd op basis van ingevulde contactformulieren en downloads. Deze leads zijn vervolgens wekelijks opgevolgd door sales en omgezet tot afspraken en verkopen.

Wil jij ook aan de slag met B2B leadgeneratie, lead scoring of het genereren van meer (zakelijk) verkeer naar jouw website? Give us a call!

Start jouw online groei

Neem gerust contact met ons op en deel jouw uitdagingen met ons.
We denken graag met je mee en staan klaar om je te helpen!
Neem contact op