skip to Main Content

Het geheim achter het genereren van Traffic

Onder traffic verstaan we het ‘verkeer’ wat er naar je website wordt gedreven, dit kan je bereiken door middel van het gebruik van SEO, SEA en Social Media. Een misconceptie over traffic is dat je er al bent met een goede website, maar helaas werkt dit niet zo. Je kan een prachtige website hebben, maar als niemand je weet te vinden krijg ook geen tot weinig traffic op je website. In deze blog leggen we uit wat er nodig is om een goede basis voor traffic is, waar je op kan letten en hoe je traffic kan genereren.

Zorg dat je een goede basis hebt

De meest bekende tools voor het generen van traffic zijn SEO (Search Engine Optimization) en SEA (Search Engine Advertising).

Als je de SEO van je website goed hebt ingericht kom je bovenaan de organische zoekresultaten in google. Dat betekent dat jouw website pagina direct onder de advertenties staat en daarmee de meeste views krijgt. Bij veel CMS systemen kun je plugins installeren die je helpen en tips geven, maar ze zijn geen gegarandeerde route naar succes.

Bij SEA maak je campagnes en advertenties aan die aansluiten op de content van jouw website. Je stelt relevante zoekwoorden in en en ‘biedt’ op de zoekwoorden. Heb jij de beste kwaliteitsscore en heb je genoeg geboden? Dan kom je bovenaan.

Vergeet het bereik van social media niet

Social Media is tegenwoordig niet meer weg te denken uit het dagelijks leven, veel bedrijven spelen hier dan ook goed op in. Dit is dan ook de manier om te engagen met je bestaande klanten en nieuwe consumenten aan te trekken. Door relevante content met betrekking tot je website te posten trigger je een breed scala aan potentiële bezoekers.

Ook kun je doormiddel van zeer gerichte campagnes adverteren op social media. Afhankelijk van je branche kan je je medium kiezen en campagnes inrichten, maar vergeet niet dat elke social medium een andere campagne funnel heeft.

Meer weten over Socail Media, lees onze blog over de ‘Do’s en Don’t van Social Media marketing’.

Target je bezoekers opnieuw met remarketing

Veel mensen verlaten je website na hun eerste bezoek zonder aankoop of het invullen van het contactformulier. Zij zitten dan vaak nog in de oriënterende fase en zijn nog niet klaar voor de aankoop. Hoe hoger het bedrag, hoe langer en hoe beter zij zich oriënteren.

Door het gebruik van remarketing zorg je dat je bezoekers je niet vergeten en trigger je hen om terug te gaan naar je site en heb je niet alleen meer bezoekers op je website, maar ook bezoekers die de salesfunnel volledig doorlopen.

Vergeet je bestaande klanten niet

Bij het genereren van traffic wordt er vaak alleen gefocust op nieuwe bezoekers, terwijl oude en bestaande klanten minstens zo belangrijk zijn. Misschien zijn zij klaar voor een nieuwe aankoop of voor het opnieuw gebruik maken van je service.

Met e-mailmarketing creëer je engagement en kun je de slapende prospects triggeren je website weer te bezoeken. Probeer hen opnieuw binnen te halen, maar let op; ook hier geldt kwaliteit boven kwantiteit. Stuur dus niet elke week een nieuwsbrief als jouw product of dienst hier niet bij past. Ook is het handig om te segmenteren zodat je specifiekere content naar je doelgroepen kunt sturen. En hoe relevanter de content, hoe groter de kans dat de interesse gewekt wordt en er wordt doorgeklikt naar de website.

Geef een reactie

Wij maken gebruik van cookies om je een zo goed mogelijke ervaring op onze website te geven. Om jouw voorkeur te registeren moet jouw browser cookies accepteren. Meer informatie over ons beleid en het instellen van cookies kun je in onze privacy- en cookieverklaring vinden. Als je gebruik maakt van onze website zonder je voorkeur aan te geven registreren we alleen functionele cookies.