werkoverleg met Ipad, smartphone en laptop
Geschreven door: Marije Poot

De 5 belangrijkste website tips voor resultaat

De website is de allermachtigste online marketing tool. De website wordt vaak gezien als het visitekaartje van het bedrijf, logisch want de website is vaak de eerste impressie die potentiële klanten krijgen van het bedrijf. Het is dus belangrijk dat de website tip top in orde is, maar veel dingen worden vergeten. In deze blog lees je de 5 belangrijkste tips voor een goede website!

1.    Verwelkom je bezoekers niet

Op veel websites van MKB-bedrijven staat een begroeting; ‘Welkom bij deze pagina/ website/ webshop’, maar dit is NIET de bedoeling. Het is aan jou om de bezoeker zich welkom te laten voelen. Bezoekers voelen dit niet door het woord welkom, maar wel door snel te vinden wat ze zoeken, niet hoeven te wachten op het laden van pagina’s en door verwachtingen die overtroffen worden.

Realiseer je dat je bezoekers vaak niet weten waarvoor de website is als zij voor het eerst op jouw pagina komen. De eerste indruk moet genoeg zijn om het doel duidelijk te maken.

2.    Denk aan je call to action

De website bezoeker moet er altijd zo snel mogelijk achter komen wat het doel is van je website. Houdt er rekening mee dat de bezoeker ‘haast’ heeft. Zo moet je website een logische indeling hebben en een gemakkelijk menu. Op deze manier wordt het gebruikersgemak verhoogd en aangezien bezoekers potentiële klanten zijn, is het belangrijk dat zij gemakkelijk een bestelling kunnen plaatsen. Dit kan je onder andere doen met een call for action button, dit is een simpel opvallend visueel element dat schreeuwt om aangeklikt te worden.

3.    Zorg voor vertrouwen

Geen enkele consument neemt een product of een dienst af bij een bedrijf dat zij niet vertrouwen. Dit vertrouwen kan je op verschillende manieren winnen, het geruststellen van de bezoeker is een van de belangrijkste manieren.  Het geruststellen gaat op verschillende niveaus, waarbij de basis is wat de bedenktijd is en of ze garantie hebben. Privacy en de beveiligde verbinding zijn het tweede niveau, klanten zijn hier namelijk al bereid een aankoop te doen. Maar wat de bezoekers het belangrijkst vinden zijn de reviews van andere klanten, uit onderzoek blijkt namelijk dat 92% van de consumenten reviews zoekt voor een aankoop.

4.    Geef gratis iets weg

Op het moment dat jij gratis iets aan je bezoeker geeft, zoals een gratis E-book of een bepaalde korting bij de eerste bestelling, krijgt de klant een goed gevoel. Door het ‘wederkerigheid’ principe zorg je ervoor dat de klanten graag iets terug willen doen. Dit is een verleidingsmethodiek onder marketeers die je op veel websites van grote bedrijven terug kunt vinden.

5.    Wees een autoriteit in jouw vakgebied

Je bent een autoriteit in jouw vakgebied als je als gezaghebbende wordt beschouwd die over de juiste kennis, kwaliteiten en/ of verdiensten beschikt. Om een autoriteit te worden kan je informatie delen over jouw vakgebied en laten zien hoe jij over bepaalde onderdelen denkt. Ook het delen van ervaringen helpt bij het worden van een autoriteit. Als de bezoeker ziet dat jij alles weet over het vakgebied en een expert bent, zal je autoriteit toenemen.

Meld je aan voor kennis, updates & tips

© Reason Digital Empowerment B.V. Alle rechten voorbehouden.
Bel ons
Online groeiscan
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram