Feelingz

Expertises in deze case:

109% meer conversies met Google Ads

Feelingz is een online keuzegeschenk, waarmee medewerkers zelf één of meerdere cadeaus kunnen uitkiezen. Met een persoonlijke bestelcode krijgen zij toegang tot een gepersonaliseerde cadeau-website. Van elektronica tot gereedschap, van accessoires tot tijdschriftabonnementen en van belevenissen tot cadeaukaarten. 

Kerst is van oudsher het moment waarop een werkgever zijn werknemers bedankt voor de inzet en bijdrage aan het succes van zijn onderneming. Door hierop in te spelen wilde Feelingz een groei realiseren in het aantal online demo-, offerte aanvragen en bestellingen. De hiervoor gebruikte strategie richtte zich op zoekwoorden die in de afgelopen jaren reeds succesvol bleken in combinatie met dynamische zoekadvertenties. Deze Google Ads Case Study vertelt over een aanzienlijke toename van online verkeer en 109% meer conversies. En het mooiste van alles? Dat realiseerden wij met 15% minder budget.

Doelen

  • Verhoog het aantal online conversies voor Feelingz
  • Focus op het genereren van nieuwe klanten

Aanpak

  • Geanalyseerd welke eerder gebruikte zoekwoorden ook in 2020 ingezet konden worden
  • Zoekwoorden aangevuld met nieuwe (trending) zoekwoorden
  • Gebruik gemaakt van dynamische zoekadvertenties
  • Gebruik gemaakt van machine learning door volledig geautomatiseerde biedstrategieën
+109% Meer conversies
-58% Kosten per conversie
-15% Minder media uitgave

Op zoek naar meer bestellingen

Feelingz is al vele jaren een grote adverteerder. Daarom hadden we veel data om op basis daarvan groeikansen te herkennen. We zijn dus allereerst aan de slag gegaan met het goed in kaart brengen van de huidige situatie. 

Op basis van deze eerste analyse ontstond er een lijst aan zoekwoorden die ook in 2020 zijn gebruikt. Die lijst hebben we flink uitgebreid met nieuwe zoekwoorden waarop Feelingz in het verleden niet had geadverteerd. Op basis van zoekvolumes, verwachte CPC (Cost Per Click) en de koopintentie van de zoekwoorden is bepaald welke (clusters aan) zoekwoorden meer of minder budget toegekend kregen.

Nieuwe Google Ads inrichting

De business van Feelingz heeft een interessante dynamiek. Bestellingen van kerstcadeaus vinden niet het gehele jaar plaats. Op specifieke momenten is de kans dat bestellingen plaatsvinden heel groot. Op andere momenten is het juist lastiger om bestellingen te genereren.

In de oude inrichting werd er geen rekening gehouden met deze dynamiek. Door het budget te matchen met prognoses (o.b.v. zoekvolume en historische data) is er een slimmere budgetverdeling ontstaan die leidde tot meer conversies en een hoger rendement. Tegelijkertijd waren de campagnes groot en niet specifiek genoeg. Door een nieuwe set aan landingspagina’s te ontwikkelen was Feelingz in staat om te werken met relevantere campagnes.

FeelingzFeelingz

Arjan Lagerwaard | Mede eigenaar Feelingz

Hele goede ervaring met Reason, zij hebben ons enorm goed geholpen een uitgekiende SEA campagne op te zetten, die de verwachtingen meer dan waargemaakt heeft. Ik beveel Reason van harte aan!

Dynamische zoekadvertenties en geautomatiseerde biedstrategieën: een sterke combinatie

Dynamische zoekadvertenties werken doordat Google een website crawlt en indexeert. Zodra een gebruiker een zoekopdracht invoert die relevant is voor een website, geeft Google een advertentie weer. Google voegt dynamisch een kop in die relevant is voor de zoekopdracht van de gebruiker en voegt ook dynamisch een bestemmingspagina in die relevant is. 

Door de nieuwe set aan landingspagina’s kon Feelingz eenvoudig nieuwe dynamische zoekadvertenties aanmaken en gevonden worden op zoekwoorden waar nog niet eerder aan werd gedacht! Tegelijkertijd hebben we na 2 weken gekozen voor een vol geautomatiseerde biedstrategie. Deze  2 weken aan data was voldoende om het Google algoritme te kickstarten.  De combinatie van dynamische zoekadvertenties en een geautomatiseerde biedstrategie zorgen voor de beste prestaties.

Experimenten zijn onmisbaar

Wij handelen niet op basis van onderbuikgevoel. Google Ads is echt een vak van continu testen, evalueren, reflecteren en optimaliseren. Een doorlopend proces.  Wij geloven dat we door in te zetten op experimenten met nieuwe Google Ads mogelijkheden in de toekomst nóg meer waarde kunnen leveren voor Feelingz!

Timo - Online Marketeer "Ook voorop lopen met Google Ads? Ik sta voor je klaar en kan niet wachten om kennis met je te maken en jouw online ambities te realiseren. Ben je klaar voor jouw volgende stap en groei met online marketing? "
Contact
Koninginnegracht 14D
2514 AA Den Haag

algemeen@reason.nl

+31(0)70-820 03 48
Nieuwsbrief
Ontvang het laatste online marketing nieuws
Aanmelden
Partners van
leadinfo logo
© Reason Digital Empowerment B.V. Alle rechten voorbehouden.
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram