Reason Online Marketing logo

B2B Leadgeneratie

Waarom B2B leadgeneratie?

B2B leadgeneratie betreft alle activiteiten die gericht zijn op het in contact komen met potentiële klanten. Het is een werkwijze die gericht is om prospects te indentificeren tot het aan tafel komen voor een gesprek met de juiste persoon. Het binnen halen van een zakelijk klant doe je namelijk niet zomaar even.

Leadgeneratie strategie

Wij starten altijd met ontwikkelen van heldere doelstellingen, die nodig zijn om tot een heldere en pragmatische b2b leadgeneratie strategie te komen. We creëren een duidelijk beeld van jouw doelgroep. En kijken naar hoe je jouw organisatie onderscheidend kan positioneren. Vervolgens bepalen we welke boodschappen er worden gecommuniceerd in iedere fase van het beslissingsproces van jouw potentiële klant. Hiermee zorgen we er voor dat er doelgericht en structureel jouw doelgroep wordt bereikt. De strategie vorm de basis voor het verdere B2B leadgeneratie traject.

Slimme leadgeneratie aanpak

We gaan aan de slag vanuit een aantal focuspunten. Allereerst zorgen we voor relevanter verkeer naar jouw website. We installeren tooling die er voor zorgt dat bedrijven die de website bezoeken kunnen worden geïdentificeerd. Daarnaast gaan we er voor zorgen dat personen hun gegevens gaan achterlaten vanuit direct online conversies (b.v. een download, contactformulier of nieuwsbrief inschrijving). Zo krijg je doorlopend warme leads vanuit online marketing.

Stappenplan voor groei met B2B leadgeneratie

Wij geloven dat we alleen voor groei kunnen zorgen als wij een organisatie en business echt snappen. Daarom starten wij een samenwerking met onderstaand stappenplan.

  1. Intake & plan van aanpak
    Wij starten met een inventarisatie van wat zijn de SMART doelstellingen, wie is de doelgroep en wat worden de focus product(en). Wie zijn de concurrenten en wat zijn de usp’s en welke zoekwoorden krijgen focus.
  2. Inrichting leadgeneratie aanpak
    We starten met het inrichten van de tooling. Wij zorgen er voor dat alle belangrijke acties optimaal worden doorgemeten. Dat bedrijven die de website bezoeken kunnen worden geidentificeerd. En bepalen welke content we gaan creëren.
  3. Uitvoering en optimalisatie
    De fase is een constante cyclus van creatie van content zoals blogs en optimalisatie. We analyseren, optimaliseren en houden jou (realtime) op de hoogte met dashboards.

+85% Downloads whitepapers
+35% Meer kopende klanten door leadgeneratie
+35% Online leads

Jouw eigen B2B leadgeneratie op orde

Ook al ben je (zelf) langer bezig bent met leadgeneratie is het verstandig om een specialist in te huren. Een leadgeneratie specialist heeft toch weer een hele andere kijk op zaken dan dat jij die hebt. We zijn altijd op zoek naar hoe we die extra stap kunnen zetten, om meer en kwalitatieve leads te genereren. Aan de slag met online B2B leadgeneratie? Neem contact op

Starten met b2B Leadgeneratie

Wil je weten waar online kansen liggen voor jouw organisatie? Of heb je vragen of opmerkingen?
Twijfel niet en neem contact op.
© Reason Digital Empowerment B.V. Alle rechten voorbehouden.
Bel ons
Online groeiscan
chevron-down linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram