The Hague Marketing bureau

Expertises in deze case:

The Hague Marketing Bureau is de organisatie die de toeristische marketing in Den Haag en de beide badplaatsen Scheveningen en Kijkduin verzorgt. Zij spelen een belangrijke rol in het vermarkten van Den Haag als toeristische en zakelijk- toeristische bestemming naar nationale en internationale bezoekers en (reis)organisaties. Ze geven bezoekers en inwoners informatie over alles wat er te doen is in de stad.

Spiegel voorhouden

The Hague Marketing Bureau heeft Reason gevraagd een online marketing en social media spiegel voor te houden en om samen te bepalen welke SMART doelstellingen ze einde van het jaar willen bereiken.

Online Groeiscan 

We zijn gestart met een kick-off met de directeur, marketing manager en 2 online marketeers, waarin we inzicht hebben gegeven wat de onderdelen van de scan zijn. Daarnaast hebben we uitgelegd dat wij een online marketing scan vanuit 4 lenzen doen, namelijk:

  1. Online Marketing;
  2. Performance Management;
  3. Houding & Gedrag
  4. Organisatie & Vaardigheden.

Marco Esser – Directeur The Hague Marketing Bureau

“Reason heeft ons echt geholpen met een spiegel voor te houden over hoe wij er online voorstonden. Niet alleen online marketing inhoudelijk, maar ook hoe onze online marketing werkwijze was en welke verbeteringen we daar konden doorvoeren.” 

We kijken zowel vanuit online marketing inhoudelijk als naar welke skills er in de organisatie aanwezig zijn en ook naar hoe er op online marketing gebied wordt samengewerkt. De onderdelen van de online marketing scan die we hebben uitgevoerd zijn:

  • Interviews met de directeur, marketing & communicatie manager en 2 online marketeers;
  • Website scan (owned media); 
  • Social scan (owned media); 
  • Online media scan (shared media); 
  • Concurrentie analyse; Kopenhagen, Amsterdam, Utrecht en Dordrecht.

Meer inzicht en focus vanuit doelstellingen

Vanuit elk van de 4 lenzen waar vanuit de online marketing scan is uitgevoerd, hebben we aangegeven wat moet worden vastgehouden, wat kan worden verbeterd en wat nieuw kan worden opgestart. Belangrijkste punten hierin waren dat er een duidelijkere doorvertaling moest komen van organisatiedoelstellingen naar online doelstellingen. En dat er een performance management ritmiek moest worden geïmplementeerd, waarbij er op week- en maandbasis inzicht wordt gegeven over status van de doelstellingen en welke activiteiten er moeten worden uitgevoerd. 

Mark - Online Strateeg "We hebben online tools zoals o.a. SEO Centro en Meltwater gebruikt om een inhoudelijke spiegel voor te houden. Maar minstens zo belangrijk zijn de interviews om het sentiment in de organisatie en individuele feedback mee te kunnen nemen als onderdeel van de scan!"
Contact
Koninginnegracht 14D
2514 AA Den Haag

algemeen@reason.nl

+31(0)70-820 03 48
Nieuwsbrief
Ontvang het laatste online marketing nieuws
Aanmelden
Partners van
leadinfo logo
© Reason Digital Empowerment B.V. Alle rechten voorbehouden.
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram