OrangeCoach is een internationaal online platform dat sport coaches met spelers, clubs, academies en andere werkgevers verbindt. Het bedrijf startte met tennis en is inmiddels na 11 jaar uitgegroeid naar ook andere sporten zoals padel en hockey.
Vanaf de start van OrangeCoach in 2007 is Reason al de (online) marketingpartner. Met een online marketeer op locatie worden alle online marketing activiteiten van OrangeCoach op één dag in de week de uitgevoerd. De belangrijkste doelen van OrangeCoach zijn de groei van de database van coaches & werkgevers en toename van het gebruik van credits.
De volgende activiteiten worden uitgevoerd om de doelstellingen te realiseren:
Door in te zetten en te optimaliseren op relevante zoekwoorden die het meest relevant zijn voor OrangeCoach, namelijk: tennis coach, tennis jobs, tennis vacancies, tennis coach vacancies, tennis jobs abroad. De gemiddelde positie van deze zoekwoorden is 1,0.
Aan het begin van onze samenwerking hebben we social media voornamelijk gebruikt om naamsbekendheid te creëren. Tegenwoordig kan geen enkele coach meer om OrangeCoach heen en zetten we social media meer conversiegericht in voor vacatures en om ‘top of mind’ te blijven.
Onlangs is marketing automation doorgevoerd, hiermee krijgen de coaches automatisch een email met vacatures die bij hun profiel passen. Door deze strategie is het openingspercentage van de emails +30% gestegen en het klikpercentage +15% en is het invullen van vacatures met +10% toegenomen.
De grootste score met content is natuurlijk de vacatures. We zorgen ervoor dat de vacatures goed in elkaar zitten en worden opgevangen door Google. Daarnaast hebben we een stappenplan ontwikkeld om de coach zo goed mogelijk te begeleiden in zijn of haar sollicitatieproces.
Het afgelopen jaar heeft in het teken gestaan van een nieuwe website. Er is een multisport platform ontwikkeld waarbij de website voor verschillende sporten hetzelfde werkt, maar wel een eigen design heeft. De belangrijkste uitgangspunten voor de nieuwe website zijn geweest om websitebezoeker gedrag beter te kunnen meten, verhogen van het gebruik van credits en betere user experience.