Network4Cars is een groothandel voor de internationale autobranche. Het Network4Cars team bestaat uit 25 mensen waarmee ze klanten in 18 landen van courante auto’s voorzien die klaar zijn om te worden doorverkocht naar de eindgebruiker.
Network4Cars heeft een uniek businessmodel. Door auto’s vanuit landen als Duitsland en Zweden te importeren, voorzien zij de markt in landen als Frankrijk, Egypte, Polen, maar ook USA van auto’s die daar niet meer op voorraad of leverbaar zijn. Network4Cars doet hun uiterste best om alle voertuigen zorgvuldig te inspecteren, te reinigen en met garantie te verkopen. Hiermee maken ze elk jaar duizenden klanten gelukkig die hierdoor een vast adres hebben voor de inkoop van nieuwe voertuigen.
De uitdaging voor Network4Cars is websitebezoekers om te zetten naar klanten. Daarbij zijn zij op zoek naar manieren om het Salesforce CRM eenvoudig van meer warme leads te voorzien.
De oplossing voor een alomvattende B2B leadgeneratie strategie is een aanpak die zich richt op elke fase van de aankoopfase. Wij richten onze leadgeneratie aanpak in op basis van het SEE-THINK-DO-CARE model.
Om zoveel mogelijk focus te hebben en zoveel mogelijk learnings op te doen zijn we gestart met een pilotproject in Duitsland.
Om een stabiele stroom aan kwalitatief verkeer te realiseren is gestart met het opzetten van een Google Ads account. Ook wordt er campagnematig geadverteerd met banners op autohandel platformen zoals Autoscout.
Om het websiteverkeer ook om te zetten in leads zijn er op basis van A/B testen conversiegerichte website aanpassingen gedaan. Hiermee zijn er meer leads gegenereerd door nieuwsbrief inschrijvingen, account aanvragen en ingevulde contactformulieren.
Door het creëren van een onboarding e-mail flow worden de nieuwe leads stap voor stap verder bekend gemaakt met het merk en aanbod van Network4Cars. We hebben met het toepassen van een scoringsmodel de relevantie en kwaliteit van de nieuwe leads kunnen beoordelen. We kijken hierbij onder andere naar: tijd op website pagina’s, email opens/clicks en website gedrag. Dit scoringsmodel is volledig geautomatiseerd in Salesforce en geeft real time het sales team kwalitatieve leads om op te volgen.
Aangezien kopende klanten minstens zo belangrijk zijn als nieuwe leads voor Network4Cars zijn er ook verschillende structurele re-activatie campagnes opgezet.
Voor Network4cars ontstaat er winst in elk onderdeel van de leadgeneratie aanpak.
Wil jij ook aan de slag met B2B leadgeneratie, lead scoring of het genereren van meer (zakelijk) verkeer naar jouw website? Give us a call!