Muziekonderwijs is een online muzieklesplatform waar je eenvoudig een muziekdocent bij jou in de buurt vindt. Zij hebben de meest ervaren en gekwalificeerde docenten in heel Nederland verzameld en maken, het maken van muziek, beschikbaar. Door het combineren van vraag en aanbod ontstaan er overal in Nederland energieke muziekmomenten.
Muziekonderwijs heeft Reason gevraagd om haar Google Ads account te optimaliseren om méér muzieklessen te verkopen tegen lagere kosten. Een klassiek voorbeeld, maar niets is onmogelijk en dus onze Google Ads specialist Timo is aan het werk gegaan. Muziekonderwijs is in 3 maanden geholpen om een grote stap te zetten: een rendabele inzet van het Google Ads account.
Lage productprijzen, hoge concurrentie. Zo kenmerkt de markt van muzieklessen zich. De doelgroep is klein, maar brengt in potentie een hoge omzet met zich mee. Wil je zoveel mogelijk uit je bezoekers halen, moet je je doelgroep leren kennen en is specifieke targeting noodzakelijk. Maar de doelgroep is klein, en de markt druk.
Minder bezoekers, minder leads? Ja, want een enkele keer analyseer je een Google Ads account en kom je tot de conclusie dat er campagnes, advertentiegroepen en zoekwoorden zijn, die niet converteren. Of, een enkele keer hebben gezorgd voor een aankoop, maar over het algemeen, te veel kosten en te weinig renderen. Er is gekozen om, alvorens te richten op de groei van het account, ons te richten op het besparen van kosten.
Soms moet je terug naar de basis. Dat betekent alleen die zoekwoorden inkopen, die doorgaans zorgen voor verkopen. In 3 maanden tijd heeft Reason gradueel toegewerkt naar een mooi eindresultaat. 13% minder leads tegen een kostenbesparing van 51%!
Door een “vergelijkbaar” resultaat te behalen met de helft van het budget stellen we Muziekonderwijs in staat om met de andere helft van het budget op zoek te gaan naar een optimale marketingmix en is er budget vrij om te adverteren op bijvoorbeeld Facebook.