1.200 app installaties in één maand met Facebook Ads
SevenSix is een bedrijf in de sport technologie met een team van ondernemers, tennis- en AI-experts. Zij hebben samen de SevenSix app ontwikkeld, speciaal voor tennisliefhebbers.
Met deze app kan je jouw forehand, backhand en service filmen. De app analyseert je slag en geeft direct feedback. Maar hoe doet deze app dat? Dit doen ze door gebruik te maken van AI-technologie (Artificial Intelligence). In de app wordt er gebruik gemaakt van een AI-framework dat belangrijke biometrische punten analyseert en kijkt naar de bewegingen van de slag. Zo kijkt de app naar de beweging van jouw lichaam, timing en vergelijkt jouw slag met die van professionele tennisspelers. Op basis van deze elementen helpt de app tennissers met het verbeteren van hun techniek.
Een super tof nieuw idee en platform, maar wat nieuw is, verkoopt zich niet vanzelf. Daar hebben we bij geholpen door o.a. de naamsbekendheid te verhogen.
Doelen
Verhogen van de naamsbekendheid
Focus op het genereren van app installaties
Aanpak
Adverteren op Facebook en Instagram
A/B testen van verschillende videoadvertenties
Geëxperimenteerd met brede doelgroepen
Gebruik gemaakt van een lookalike audience
11 mln.
+1.200
€ 1,16
Naamsbekendheid verhogen, hoe doe je dat?
Bèta gebruikers gezocht!
Bij de start van de eerste campagne in 2019 stond de app nog in bèta-versieversie en was nog volop in ontwikkeling. Om deze reden gingen wij in eerste instantie via Facebook– en Instagram Ads op zoek naar bèta gebruikers, die de app wilde testen. Deze campagne werd ingezet op een tiental landen waar tennis één van de grootste sporten is, om op deze manier testgebruikers aan te trekken.
Per land zijn er twee advertentievarianten naast elkaar getest een video- en statische advertentie, zie afbeelding 1. Met deze campagne werd een brede doelgroep aangesproken die op basis van gedrag binnen Facebook/Instagram affiniteit heeft met tennis. Op basis van deze campagne zijn er ruim 590.000 tennisliefhebbers bereikt met een cost per lead van € 1,43.

Meer verkeer
Voor het lanceren van de SevenSix app lag tot en met september 2020 de focus op het verhogen van de naamsbekendheid. Het is een nieuw product wat niemand nog kent. Daarom moet je de doelgroep zelf gaan op zoeken. Facebook- en Instagram Ads leent zich daar perfect voor. Op Facebook en Instagram zijn wij op zoek gegaan naar recreatieve en semi-prof tennisspelers. Daarbij hebben we gebruik gemaakt van leeftijd en interesses. Zo is er voor gekozen om te focussen op mannen en vrouwen tussen de 25 jaar en 65 plus die affiniteit hebben getoond met grote tennistoernooien en populaire tennis atleten. Aan het einde van de eerste campagnes zijn er maar liefst 11 miljoen tennisliefhebbers bereikt. Maar hoe hebben wij dat aangepakt?
Langzamerhand werd de app verder ontwikkeld mede door de testgebruikers die we verworven hadden met onze social advertising. De ontwikkelaar van de app merkte op dat er in 3 landen erg veel interesse was in het testen van de app, namelijk Noorwegen, Verenigde Arabische Emiraten en Maleisië. Dus voor de uitrol van de app versie 1.0 kozen we om tennisspelers en tennis coaches in die landen te targetten. Zo kon langzaam maar zeker de app wereldwijd uitgerold worden en de app tegelijkertijd verbeterd worden.

Trond Kittelsen
Reason is a great online consultancy company based in the Netherlands. They help us with email marketing, SEO and Social Media Marketing. They work independently and provide great marketing for hire services. We also value that they know the industries they work with, for SevenSix it is tennis!
Start jouw online groei
We denken graag met je mee en staan klaar om je te helpen!