Case
B2B Leadgeneratie

Multichannel aanpak met +36% meer leads

Nieuwe lead generatie werkwijze

DB+is een IT- en telecom bedrijf, gericht op het MKB. Opgericht in 1995 als winkel in Naaldwijk, toen nog onder de naam DB telecom. Nu uitgegroeid tot een bedrijf met ruim 65 medewerkers in een prachtig pand in Wateringen. DB+ is een typisch Westlands bedrijf, waarin de mentaliteit van doorpakken hoog in het vaandel staat. Net als service en klantvriendelijk. DB+ streeft ernaar om naast kwaliteit ook de klantvriendelijkste IT- en telecom partner van Nederland te zijn.

Nieuwe naam, nieuwe website, nieuwe online marketing strategie

Bij de naamswijziging van DB Telecom naar DB+ in 2017 hoorde ook een nieuwe website. Dit was gelijk het juiste moment om actief in te zetten op online marketing en lead generatie. Om direct meters te kunnen maken werd Reason in de arm genomen om te ondersteunen in deze aanpak.

50%

Verhoging organisch verkeer

36%

Meer leads

Online leads generen

Vanuit een bestaand strategisch online plan is er behoefte ontstaan aan praktische invulling en ondersteuning bij vragen als: hoe kunnen er leads worden gegenereerd vanuit een online marketing aanpak en hoe bereik je de juiste doelgroep? Op basis van de customer journey en de doelgroep is er gestart met GoogleAds, Social Media Advertising en zoekmachine optimalisatie (SEO). Met het installeren van lead identificatie software werd Sales voorzien van leads op basis van gedrag op de website. En aan de hand van downloads en demo’s konden websitebezoekers hun wens aangeven voor meer informatie.

Ilona van Waveren – Marketing & Communicatie DB+

“Bij DB+ gaan we voor een 9+ klantbeleving. Om dit te kunnen bereiken hebben we soms extra handen en expertise nodig om ons team aan te vullen. Met Reason Online Marketing hebben we een  partner gevonden die ons heeft geholpen met de opstart van onze online marketing en als een echte collega meewerkte aan onze doelstellingen.”

Samen sta je sterker

Een online aanpak succesvol maken kan alleen met de juiste inzichten. Zo werden de verschillende advertentiecampagnes wekelijks geanalyseerd en geoptimaliseerd en op basis van geïdentificeerd verkeer en gedrag gekeken naar het verbeteren van kwalitatief verkeer. Elke maand werd de voortgang besproken aan de hand van dashboards en focusactiviteiten voor de opvolgende periode bepaald. Door een ‘daily stand-up’ toe te voegen aand e werkwijze is er focus gecreëerd en kan er er zicht worden gehouden op voortgang van taken binnen het hele team.

Start jouw online groei

Neem gerust contact met ons op en deel jouw uitdagingen met ons.
We denken graag met je mee en staan klaar om je te helpen!
Neem contact op