De afgelopen jaren is Reason drastisch veranderd. Reason verlegde zich van eenmalige projecten, naar het focussen op lange termijn contracten door middel van een marketing retainer constructie. Het bedenken van sterke pitches en het onderhandelen over contracten kost veel tijd, energie en is het minst leuke aan het runnen van een marketingbureau. Tegelijkertijd betekende het werken aan eenmalige projecten ook dat Reason minder diepgaande klantrelaties kon opbouwen.
Deze oppervlakkige relaties gaf onze online marketeers minder creatieve vrijheid en zorgde bovendien ook niet voor optimale betrokkenheid. En omdat de relaties gecentreerd waren rond eenmalige projecten, waren er veel minder mogelijkheden om die relaties te laten groeien en organisaties – fact based – écht beter en efficiënter te laten werken. Hoe kon Reason haar klanten daadwerkelijk ‘digital empoweren’?
Reason veranderde haar werkwijze en maakte de keuze om zichzelf te positioneren als strategische partner. Door veel meer te focussen op duurzame relaties veranderde Reason langzaam maar zeker van een actiematige uitvoerder van online marketing werkzaamheden naar een structurele online marketing partner.
Er bestaan grofweg drie business modellen die doorgaans gebruikt worden door online marketingbureaus:
Reason kiest bewust om zich niet te focussen op kortstondige en eenmalige projecten, maar op duurzame relaties. Hier komen onze online marketeers volledig tot hun recht en kunnen zij echte impact creëren. De door de organisatie gekozen online marketing activiteiten worden vervolgens, gedeeltelijk vanuit jouw kantoorlocatie, uitgevoerd. Op deze manier zijn we in staat om vraagstukken bij de wortel aan te pakken en écht impact te creëren.
Voor Reason heeft dit geresulteerd in een aantal duurzame samenwerkingen, bijvoorbeeld met BoitenLuhrs waar wij al 8 jaar de online marketing werkzaamheden uitvoeren. Maar ook met MOBOX vieren we aankomend jaar inmiddels onze 8 jarige samenwerking.
Voor vrijwel iedere organisatie is online marketing een must. Omdat online marketing bij veel organisaties geen fulltime besteding is, voeren onze online marketeers de activiteiten gestructureerd uit vanaf 1 dag in de week. Afhankelijk van de doelstellingen, de bijbehorende activiteiten en de ‘time to market’ bepalen we gezamenlijk hoeveel dagen per week jouw organisatie ondersteuning nodig heeft. En daar matchen we dan één van onze allround marketeers mee.
Heb jij actuele online marketing ambities? Of ben je op zoek naar een strategische marketing partner? Vraag hier onze online marketing brochure aan of neem direct contact op.