skip to Main Content

WAT IS WEBCARE?

Webcare is het beleid van een bedrijf om actief te reageren op uitlatingen over dat bedrijf in social media, bijvoorbeeld van consumenten die vragen of klachten hebben.

Het doel van webcare is onder andere imagoschade voorkomen. Het is dus eigenlijk een soort klantenservice maar dan voor de online kanalen. Je reageert op de berichten of klachten met een scherpe reactie.

DE VOORDELEN

 Signaleren van problemen
 Adequaat handelen op klachten
 Ervaringen om klantenservice te verbeteren
 Laat zien dat je actief bent op alle platforms

WAT IS WEBCARE?

Webcare is het beleid van een bedrijf om actief te reageren op uitlatingen over dat bedrijf in social media, bijvoorbeeld van consumenten die vragen of klachten hebben.

Het doel van webcare is onder andere imagoschade voorkomen. Het is dus eigenlijk een soort klantenservice maar dan voor de online kanalen. Je reageert op de berichten of klachten met een scherpe reactie.

Je vergroot de klanttevredenheid door middel van snelle, scherpe reacties op klachten die op het internet geplaatst worden. Hiermee voorkom je dat klachten viral gaan en creëer je zelfs kansen om viral te gaan met jouw reacties.

Al met al is webcare in deze tijd onmisbaar voor een bedrijf met een groot klantenbestand.

DE VOORDELEN

 Signaleren van problemen
 Adequaat handelen op klachten
 Ervaringen om klantenservice te verbeteren
 Laat zien dat je actief bent op alle platforms

Ben jij al begonnen met webcare?

Je website is af en je social media kanalen zijn aangemaakt. Maar wat is je online strategie en hoe bereik jij online jouw doelgroep? Wij helpen je verder!

Ben jij al begonnen,

met webcare?

HOE PAKKEN WE WEBCARE AAN?

Het belangrijkste aspect van webcare is een snelle, gepaste reactie. Reason biedt een online marketeer die zowel op locatie als vanuit kantoor werkt en dus altijd online is.

Deze combinatie zorgt ervoor dat we altijd snel en goed kunnen reageren op eventuele klachten of opmerkingen van je klanten zodat imagoschade verleden tijd is.

DOELEN EN RICHTLIJNEN OPSTELLEN 

Waarom kies je voor webcare? Wat wil je er mee bereiken? Wie of wat ga je er voor inzetten? Wat is je tone of voice? Wanneer schakel je over tot persoonlijk contact met de persoon? Het is belangrijk deze vragen te beantwoorden vóór je begint met webcare. Wij helpen je hierbij.

KANALEN EN TOOLS 

Vervolgens maken we samen een keuze via welke kanalen webcare voor jouw organisatie het beste kan worden toegepast. Ook bepalen we welke tools hier het beste voor kunnen worden gebruikt. Daarna is het belangrijk dat er actief gezocht wordt op reacties, berichten, klachten en andere vormen van interactie. Op deze manier kan je snel reageren en handelen. 

INTERNE COMMUNICATIE 

Niet te vergeten is natuurlijk de hiervoor genoemde stappen intern door te communiceren. Wie gaat de klacht uiteindelijk oplossen en belangrijker: hoe? Reason zal dit samen met jou bepalen zodat dat jouw klanten snel en optimaal geholpen worden. 

WEBCARE, EEN TOEVOEGING AAN JE SERVICE

Het belangrijkste aspect van webcare is een snelle, gepaste reactie. Reason biedt een online marketeer die zowel op locatie als vanuit kantoor werkt en dus altijd online is.

Deze combinatie zorgt ervoor dat we altijd snel en goed kunnen reageren op eventuele klachten of opmerkingen van je klanten zodat imagoschade verleden tijd is.

DOELEN EN RICHTLIJNEN OPSTELLEN 

Waarom kies je voor webcare? Wat wil je er mee bereiken? Wie of wat ga je er voor inzetten? Wat is je tone of voice? Wanneer schakel je over tot persoonlijk contact met de persoon? Het is belangrijk deze vragen te beantwoorden vóór je begint met webcare. Wij helpen je hierbij.

KANALEN EN TOOLS 

Na het bepalen van de doelen maken we samen een keuze via welke kanalen webcare voor jouw organisatie het beste kan worden toegepast. Ook bepalen we welke tools hier het beste voor kunnen worden gebruikt. Daarna is het belangrijk dat er actief gezocht wordt op reacties, berichten, klachten en andere vormen van interactie. Op deze manier kan je snel reageren en handelen. 

INTERNE COMMUNICATIE 

Niet te vergeten is natuurlijk de hiervoor genoemde stappen intern door te communiceren. Wie gaat de klacht uiteindelijk oplossen en belangrijker: hoe? Reason zal dit samen met jou bepalen zodat dat jouw klanten snel en optimaal geholpen worden. 

Haal met Reason alles uit online marketing

Je website is af en je social media kanalen zijn aangemaakt. Nu is het tijd voor het echte werk: awareness, leads, conversies, maar bovenal sales. In onze werkwijze leggen wij haarfijn uit hoe wij te werk gaan en successen behalen.

Haal met Reason alles uit online marketing

Je website is af en je social media kanalen zijn aangemaakt. Nu is het tijd voor het echte werk: awareness, leads, conversies, maar bovenal sales. In onze werkwijze leggen wij haarfijn uit hoe wij te werk gaan en successen behalen.

ONZE ONLINE MARKETING DIENSTEN


Heb je vragen over webcare? Vraag het onze specialist.

Webcare is zoveel meer dan klantenservice. Benieuwd welke kanalen bij jouw organisatie passen? Neem contact met ons op!


Heb je vragen over webcare? Vraag het onze specialist.

Webcare is zoveel meer dan klantenservice. Benieuwd welke kanalen bij jouw organisatie passen? Neem contact met ons op!

Wij maken gebruik van cookies om je een zo goed mogelijke ervaring op onze website te geven. Om jouw voorkeur te registeren moet jouw browser cookies accepteren. Meer informatie over ons beleid en het instellen van cookies kun je in onze privacy- en cookieverklaring vinden. Als je gebruik maakt van onze website zonder je voorkeur aan te geven registreren we alleen functionele cookies.