skip to Main Content

Online Lead Programma

Levert jouw online marketing aanpak niet genoeg op? Wil je meer kwalitatieve leads binnen halen? Of wil je starten met directe online verkoop? Als je dit op een duurzame manier wilt inrichten, kies dan voor een volledig managed end-to-end aanpak met het online lead programma van Reason.

Online leadgeneratie: hoe pakken we dat aan?

Het belangrijkste is om te starten met het formuleren van heldere doelstellingen die zijn gekoppeld aan jouw bedrijfsdoelstellingen. Daarnaast is het bij het opbouwen van een leadgeneratie aanpak belangrijk om je doelgroep te begrijpen. Zijn ze al bekend met jouw product of dienst, hoe oriënteren zij zich en wat voor gedrag laten zij op je website zien? Een website bezoeker wordt een lead op het moment dat hij een ‘spoor’ achter heeft gelaten op je website. Een goed voorbeeld hiervan is het achterlaten van een e-mailadres om een download te ontvangen of het invullen van een contactformulier.

Starten met online leadgeneratie?

Start met online leadgeneratie

Je website is af en je social media kanalen zijn aangemaakt. Maar wat is je online strategie en hoe bereik jij online jouw doelgroep? Wij helpen je verder!

Lead opvolging cruciaal

Bij het opvolgen van kwalitatieve leads is een goede samenwerking tussen de marketing en sales van cruciaal belang. De online marketeer haalt de leads binnen en sales zorgt voor de verkoop. Daarom is het belangrijk om dit proces zo goed mogelijk in beeld te hebben en te monitoren. Wanneer ziet sales een lead als gekwalificeerd (Sales Qualified Lead, SQL)? Wordt deze SQL opgevolgd met een direct mail, een brochure, telefonisch of met een LinkedIn mail? Allemaal vragen die belangrijk zijn bij lead generatie.

Programma begeleiding

Om het succes van het online lead programma te bewaken, zal er altijd een online strateeg worden gekoppeld voor het programma management. De online strateeg bewaakt de voortgang van het programma en stuurt bij op basis van cijfermatig inzicht en feedback uit de organisatie. Zo is er naast uitvoering ook altijd vanuit strategisch niveau begeleiding.

Werkwijze stappen

Met een kort cyclische werkwijze kunnen we stapsgewijs en met maximale focus impact realiseren. We doorlopen de volgende stappen:

  1. Strategische intake 1: Inzicht krijgen en overzichtelijk maken van jouw bedrijfsmodel aan de hand van het Business Model Canvasinclusief bedrijfsdoelstellingen;
  2. Strategische intake 2:Doelgroep analyse op basis van het Value Proposition Framework;
  3. Online 0-meting: Online Marketing Scanvan het huidige online marketing landschap van jouw organisatie en je belangrijkste concurrenten;
  4. Lead sprint 1:Bepalen eerste focus aanpak en planning op basis van targets, de online scan 0-meting en beschikbare capaciteit;
  5. Uitvoeren:Activeren, monitoren, optimaliseren van online marketing kanalen door online marketeer. Wekelijkse rapportages en maandelijkse voortgangsupdates;
  6. Lead sprint 2: Bepalen tweede focus aanpak.

Online lead programma: de voordelen

 Je krijgt een managed end-to-end leadgeneratie aanpak
 We hebben een lean en agile werkwijze
 Zowel strategische als uitvoerende ondersteuning
 We werken fact based

Je behaalt resultaten die zijn afgestemd op je bedrijfsdoelstellingen

Starten met online leadgeneratie?

Ook aan de slag met het opbouwen van een succesvolle online leadgeneratie of sales aanpak? Wij helpen je er graag bij! Neem vrijblijvend contactmet ons op of benader één van onze strategen.

Online Marketeer online strategie- Reason Digital Empowerment

Mark Graatsma

Mark@reason.nl

Icoon A/B test

Robert van den Bout

Robert@reason.nl

Wij maken gebruik van cookies om je een zo goed mogelijke ervaring op onze website te geven. Om jouw voorkeur te registeren moet jouw browser cookies accepteren. Meer informatie over ons beleid en het instellen van cookies kun je in onze privacy- en cookieverklaring vinden. Als je gebruik maakt van onze website zonder je voorkeur aan te geven registreren we alleen functionele cookies.