skip to Main Content
Influencer marketing

Wat is influencer marketing?

Met influencer marketing beïnvloedt een (social) influencer emoties, meningen en gedrag bij jouw doelgroep via o.a. blogs, foto’s of video’s. Hierdoor bereik je als bedrijf snel een specifieke doelgroep. Je maakt een invloedrijk persoon het “gezicht” van jouw merk of van je campagne en deze persoon produceert dan content waarin jouw product/dienst duidelijk te zien is op bijvoorbeeld Instagram, Youtube, Facebook. In vergelijking met de traditionele vorm van adverteren is deze doeltreffend en tref je direct de door jou gewenste doelgroep.

Starten met

Influencer marketing?

Bereik je doelgroep met influencers

Influencer marketing heeft veel voordelen waarvan budget vaak als eerst naar voren komt. Denk hierbij aan een micro-influencer die tussen de 1000 en 3000 volgers van een specifieke doelgroep heeft.

Aan de andere kant van het spectrum staan de macro-influencers die een enorm bereik van honderdduizenden volgers hebben. Als zij jouw product een aantal keer naar voren laten komen in hun reguliere lifestyle content, wordt je bereik enorm vergroot.

Online influencers hebben een zeer hoge “engagement” met hun volgers. Onze specialisten helpen jou met het vinden van de juiste influencer die goed aansluit bij jouw organisatie of product.

Cijfers

In Nederland is er in 2017 alleen al 100 miljoen euro naar influencer marketing gegaan en zijn er momenteel zo’n 15.000 influencers die commerciële samenwerkingen zijn aangegaan. Over heel de wereld is er in 2017 al 1 miljard aan gesponsorde postings uitgegeven op Instagram.

Online platforms

Denk goed na via welk platform en influencer je wilt gaan promoten. Waar is je doelgroep te vinden? Welke influencers volgen zij o.a. en welke merken of diensten promoot deze influencer nog meer? Teveel is onbetrouwbaar, dus wij kijken naar kwaliteit en de achterban om zo de juiste influencer te vinden voor jouw organisatie/producten.

Bereik

Momenteel is er veel vraag en aanbod op de markt van online influencers.  Je hebt micro- en macro influencers. Influencers hebben vaak een grote, trouwe achterband en de kracht om deze in beweging te krijgen. Door de juiste influencer te kiezen kan je een groot deel van de door jouw getargete doelgroep bereiken.

Up-to-date blijven

De markt van online influencers is enorm aan het groeien en dat betekent ook dat het belangrijk is up-to-date te blijven van de ontwikkelingen om zo goed mogelijk gebruik te kunnen maken van de services. De Online Marketeers van Reason kunnen je verder helpen met het opzetten van een strakke influencer marketingcampagne. 

WAT IS
INFLUENCER MARKETING?

Met influencer marketing beïnvloedt een (social) influencer emoties, meningen en gedrag bij jouw doelgroep via o.a. blogs, foto’s of video’s.

Hierdoor bereik je als bedrijf snel een specifieke doelgroep.

DE VOORDELEN

 Hoge mate van betrouwbaarheid
 Hoge engagement i.c.m. lage kosten
 Doelgroep specifiek targetten
 
92% vertrouwen in earned media

Start met influencer marketing

Met influencers beinvloedt een adverteerder emoties, meningen en gedrag bij de doelgroep door o.a. blogs, foto’s en video’s. Het is steeds vaker onderdeel van een marketingstrategie.

Bereik je doelgroep met influencers

Influencer marketing heeft veel voordelen waarvan budget vaak als eerst naar voren komt. Denk hierbij aan een micro-influencer die tussen de 1000 en 3000 volgers van een specifieke doelgroep heeft.

Aan de andere kant van het spectrum staan de macro-influencers die een enorm bereik van honderdduizenden volgers hebben. Als zij jouw product een aantal keer naar voren laten komen in hun reguliere lifestyle content, wordt je bereik enorm vergroot.

Online influencers hebben een zeer hoge “engagement” met hun volgers. Onze specialisten helpen jou met het vinden van de juiste influencer die goed aansluit bij jouw organisatie of product.

Cijfers

In Nederland is er in 2017 alleen al 100 miljoen euro naar influencer marketing gegaan en zijn er momenteel zo’n 15.000 influencers die commerciële samenwerkingen zijn aangegaan. Over heel de wereld is er in 2017 al 1 miljard aan gesponsorde postings uitgegeven op Instagram.

Online platforms

Denk goed na via welk platform en influencer je wilt gaan promoten. Waar is je doelgroep te vinden? Welke influencers volgen zij o.a. en welke merken of diensten promoot deze influencer nog meer? Teveel is onbetrouwbaar, dus wij kijken naar kwaliteit en de achterban om zo de juiste influencer te vinden voor jouw organisatie/producten.

Bereik

Momenteel is er veel vraag en aanbod op de markt van online influencers.  Je hebt micro- en macro influencers. Influencers hebben vaak een grote, trouwe achterband en de kracht om deze in beweging te krijgen. Door de juiste influencer te kiezen kan je een groot deel van de door jouw getargete doelgroep bereiken.

Up-to-date blijven

De markt van online influencers is enorm aan het groeien en dat betekent ook dat het belangrijk is up-to-date te blijven van de ontwikkelingen om zo goed mogelijk gebruik te kunnen maken van de services. De Online Marketeers van Reason kunnen je verder helpen met het opzetten van een strakke influencer marketingcampagne. 

Starten met Influencer marketing?

Influencer marketing werkt het beste voor B2C bedrijven. Al is B2B is zeker niet uitgesloten. Ook in het zakenleven worden beslissingen genomen die beïnvloed kunnen worden door zakelijke blogs en specialisten.

Starten met Influencer Marketing?

Influencer marketing werkt het beste voor B2C bedrijven. Al is B2B is zeker niet uitgesloten. Ook in het zakenleven worden beslissingen genomen die beïnvloed kunnen worden door zakelijke blogs en specialisten.