skip to Main Content

Inbound marketing

Blogs schrijven, nieuwsbrieven versturen, een landingspagina én email-adressen verzamelen. Veel organisaties doen al veel op het gebied van online marketing, maar weten vaak niet hoe ze het aantrekken van nieuwe klanten structureel goed aanpakken. Deze organisaties hebben de Hubspot marketing software nodig. Daar kunnen wij als Inbound Marketing Agency bij helpen!

Inbound marketing: Hoe het aanzienlijk meer klanten oplevert

Door gebruik te maken van een inbound marketing strategie, bereik jij jouw potentiële klanten door middel van relevante content. Dat betekent geen gebruik maken van: ‘koop nu’ boodschappen, maar relevante content. En dat op die momenten en kanalen waar jouw potentiële klant zich bevindt. Niet push, maar pull. En daar horen expertises zoals zoekmachine adverteren, zoekmachine optimalisatie, en social advertising zeker bij.

Inbound marketing live meemaken?

Online Marketeer online strategie- Reason Digital Empowerment

Ook zien hoe Inbound Marketing in het echt werkt? Vraag een gratis demo aan!

 

New call-to-action

Inbound marketing live meemaken?

Ook zien hoe Inbound Marketing in het echt werkt? Vraag een gratis demo aan!

New call-to-action

Hoe inbound marketing werkt

Je kunt je als organisatie volledig richten op outbound marketing, zoals het kopen van email lijsten en data en dan maar hopen dat je genoeg leads binnen krijgt. Of je gebruikt een slimme inbound strategie. Inbound marketing legt de focus op het maken van kwalitatief goede content die ervoor zorgt dat mensen richting jouw producten en/of diensten worden getrokken. 

Door je content af te stemmen op de interesses van je doelgroep creëer je op een ‘natuurlijke’ manier traffic naar je website. De basis van inbound marketing is, dat je potentiële klanten en relaties naar je toe brengt in plaats van om hun aandacht te vechten. In de ideale situatie waarin je als bedrijf gebruik maakt van een doordachte inbound marketing strategie trek je meer potentiële klanten en kwalitatief goede leads naar jouw organisatie.

Hoe begin ik met Inbound Marketing?

Inbound marketing begint met een overzichtelijk Customer Relationship Management (CRM) systeem. Eén plek waar je alle gegevens over je leads kunt bijhouden. Op deze manier heb je een goed overzicht van al jouw potentiële klanten en hoever ze zijn in het aankoopproces. Je weet zo wie je contactpersoon is of wie er interesse heeft getoond in je diensten. Een goed CRM stelt je dan ook in staat om contact met ze op te nemen en de volgende stap te zetten in de customer journey. Het inbound marketing CRM van Hubspot kan je hierbij helpen.

Download hét B2B Inbound Marketing Handboek!

Inbound marketing helpt je bij het realiseren van kwalitatieve leads, een betere lead conversie en hogere ROI.

download nu

Hoe inbound marketing werkt

Je kunt je als organisatie volledig richten op outbound marketing, zoals het kopen van email lijsten en data en dan maar hopen dat je genoeg leads binnen krijgt. Of je gebruikt een slimme inbound strategie. Inbound marketing legt de focus op het maken van kwalitatief goede content die ervoor zorgt dat mensen richting jouw producten en/of diensten worden getrokken. 

Door je content af te stemmen op de interesses van je doelgroep creëer je op een ‘natuurlijke’ manier traffic naar je website. De basis van inbound marketing is, dat je potentiële klanten en relaties naar je toe brengt in plaats van om hun aandacht te vechten. In de ideale situatie waarin je als bedrijf gebruik maakt van een doordachte inbound marketing strategie trek je meer potentiële klanten en kwalitatief goede leads naar jouw organisatie.

Hoe begin ik met Inbound Marketing?

Inbound marketing begint met een overzichtelijk Customer Relationship Management (CRM) systeem. Eén plek waar je alle gegevens over je leads kunt bijhouden. Op deze manier heb je een goed overzicht van al jouw potentiële klanten en hoever ze zijn in het aankoopproces. Je weet zo wie je contactpersoon is of wie er interesse heeft getoond in je diensten. Een goed CRM stelt je dan ook in staat om contact met ze op te nemen en de volgende stap te zetten in de customer journey. Het inbound marketing CRM van Hubspot kan je hierbij helpen.

Download het B2B Inbound Playbook!

Inbound marketing helpt je bij het realiseren van kwalitatieve leads, een hogere lead conversie en inzichtelijkere ROI.

download nu

Hubspot Certified Partner Bureau

Als Google Partner halen we graag het maximale resultaat in alle fases van de klantreis. Wij kunnen jou helpen met het bereiken van nieuwe bezoekers, om deze vervolgens om te zetten tot tevreden klant. Hiervoor gebruiken wij de HubSpot inbound digital marketing tool.

De HubSpot Inbound marketing software geeft bedrijven de mogelijkheid alle actie te monitoren en hier effectief op in te spelen. Dit kan aan de hand van diverse tools die je met het programma kunt inzetten. Door deze tools te combineren, ben je effectief aan het werk met HubSpot inbound om zo het beste resultaat te behalen.

Wat heb ik nodig voor Inbound Marketing?

Ons team beschikt over de juiste inbound marketing certificaten om jouw onderneming te helpen om een slimme strategie uit te voeren. Als je kiest voor Reason, dan werken we altijd met de volgende marketing elementen:

    • See-think-do-care strategie
    • Buyer Persona’s
    • Relevante content
    • Zoekmachine adverteren
    • Zoekmachine optimalisatie
    • Email marketing
    • Remarketing
    • Landingspagina’s
    • Online interacties (downloads, whitepapers, how to guides)
    • Een overzichtelijke CRM systeem (wij geven voorkeur aan Hubspot)
    • Social advertising

Inbound marketing: de voordelen

Je krijgt een managed end-to-end inbound marketing aanpak
 We hebben een lean en agile werkwijze
 Zowel strategische als uitvoerende ondersteuning
 We werken fact based

Je behaalt resultaten die zijn afgestemd op je bedrijfsdoelstellingen

Starten met inbound marketing?

Als HubSpot Partner weten we hoe we jouw bedrijf kunnen helpen met het uitvoeren van je inbound marketing strategie. Ook als je deze nog niet hebt uitgewerkt. Neem contactop en ontdek alle mogelijkheden van inbound marketing en HubSpot voor jouw organisatie óf download het B2B Inbound Marketing Playbook!