skip to Main Content

WAT IS WEBCARE?

Webcare is het beleid van een bedrijf om actief te reageren op uitlatingen over dat bedrijf op Social Media, bijvoorbeeld van consumenten die vragen of klachten hebben.

Het doel van webcare is onder andere imagoschade voorkomen. Het is dus eigenlijk een soort klantenservice, maar dan voor de online kanalen. Je reageert op de berichten of klachten met een scherpe reactie.

Hoe pakken we webcare aan?

Het belangrijkste aspect van webcare is een snelle, gepaste reactie. Reason biedt een Online Marketeer die zowel op locatie als vanuit kantoor werkt en dus altijd online is. Deze combinatie zorgt ervoor dat we altijd snel en goed kunnen reageren op eventuele klachten of opmerkingen van je klanten zodat imagoschade verleden tijd is.

Doelen en richtingen opstellen

Waarom kies je voor webcare? Wat wil je er mee bereiken? Wie of wat ga je er voor inzetten? Wat is je tone of voice? Wanneer schakel je over tot persoonlijk contact met de persoon? Het is belangrijk deze vragen te beantwoorden vóór je begint met webcare. Wij helpen je hierbij.

Kanalen en tools

Vervolgens maken we samen een keuze via welke kanalen webcare voor jouw organisatie het beste kan worden toegepast. Ook bepalen we welke tools hier het beste voor kunnen worden gebruikt. Daarna is het belangrijk dat er actief gezocht wordt op reacties, berichten, klachten en andere vormen van interactie. Op deze manier kan je snel reageren en handelen.

Interne communicatie

Niet te vergeten is natuurlijk de hiervoor genoemde stappen intern door te communiceren. Wie gaat de klacht uiteindelijk oplossen en belangrijker: hoe? Reason zal dit samen met jou bepalen zodat dat jouw klanten snel en optimaal geholpen worden.

Webcare

Webcare is het beleid van een bedrijf om actief te reageren op uitlatingen over dat bedrijf op Social Media, bijvoorbeeld van consumenten die vragen of klachten hebben. Het doel van webcare is onder andere imagoschade voorkomen. Het is dus eigenlijk een soort klantenservice, maar dan voor de online kanalen. Je reageert op de berichten of klachten met een scherpe reactie.

Je vergroot de klanttevredenheid door middel van snelle, scherpe reacties op klachten die op het internet geplaatst worden. Hiermee voorkom je dat klachten viral gaan en creëer je zelfs kansen om viral te gaan met jouw reacties. Al met al is webcare in deze tijd onmisbaar voor een bedrijf met een groot klantenbestand.

Wij hebben dit o.a. gedaan voor:

Hoe pakken we webcare aan?

Het belangrijkste aspect van webcare is een snelle, gepaste reactie. Reason biedt een Online Marketeer die zowel op locatie als vanuit kantoor werkt en dus altijd online is. Deze combinatie zorgt ervoor dat we altijd snel en goed kunnen reageren op eventuele klachten of opmerkingen van je klanten zodat imagoschade verleden tijd is.

Doelen en richtingen opstellen

Waarom kies je voor webcare? Wat wil je er mee bereiken? Wie of wat ga je er voor inzetten? Wat is je tone of voice? Wanneer schakel je over tot persoonlijk contact met de persoon? Het is belangrijk deze vragen te beantwoorden vóór je begint met webcare. Wij helpen je hierbij.

Kanalen en tools

Vervolgens maken we samen een keuze via welke kanalen webcare voor jouw organisatie het beste kan worden toegepast. Ook bepalen we welke tools hier het beste voor kunnen worden gebruikt. Daarna is het belangrijk dat er actief gezocht wordt op reacties, berichten, klachten en andere vormen van interactie. Op deze manier kan je snel reageren en handelen.

Interne communicatie

Niet te vergeten is natuurlijk de hiervoor genoemde stappen intern door te communiceren. Wie gaat de klacht uiteindelijk oplossen en belangrijker: hoe? Reason zal dit samen met jou bepalen zodat dat jouw klanten snel en optimaal geholpen worden.

Hi, ik ben Anoek en ik ben Webcare specialist bij Reason. Ben je benieuwd hoe Webcare voor jou werkt?

Webcare: de voordelen

Signaleren van problemen
Adequaat handelen op klachten
Ervaringen om klantenservice te verbeteren
Laat zien dat je actief bent op alle platforms

Webcare: de voordelen

Inspirerende intake sessies
Zeer pragmatisch, geen dikke rapporten
Concreet actieplan als resultaat
Een roadmap om je doelstellingen te behalen

Ben jij al begonnen met webcare?

Webcare is zoveel meer dan klantenservice. Benieuwd welke kanalen bij jouw organisatie passen? Neem contact met ons op via onderstaand formulier!

Extra denk- en slagkracht nodig?

Afhankelijk van jouw ambities bepalen we samen welke online marketeer het beste aansluit op jouw vraagstuk.