skip to Main Content

BUSINESS MODEL CANVAS

WAT IS HET BUSINESS MODEL CANVAS?

Waarom gebruiken wij het business model canvas? Omdat voordat we je kunnen helpen met een online marketing aanpak we eerst moeten begrijpen hoe jouw business model in elkaar zit. Het business model canvas is voor ons een hulpmiddel om je te helpen een business model op een eenvoudige, gestructureerde manier in kaart te brengen en te begrijpen.

Het gebruik van dit canvas leidt tot inzichten over de klanten die je bedient, welke waarde proposities worden aangeboden via welke kanalen en hoe je verdienmodel eruit ziet.

DE VOORDELEN

Gestructureerd nadenken over je bedrijf
Visuele representatie van je bedrijf
Eenvoudig te maken en aan te passen
Makkelijk communiceren van je bedrijfsmodel

WAT IS HET BUSINESS MODEL CANVAS?

DE VOORDELEN

Waarom gebruiken wij het business model canvas? Omdat voordat we je kunnen helpen met een online marketing aanpak we eerst moeten begrijpen hoe jouw business model in elkaar zit.

Het business model canvas is voor ons een hulpmiddel om je te helpen een business

model op een eenvoudige, gestructureerde manier in kaart te brengen en te begrijpen.

Het gebruik van dit canvas leidt tot inzichten over de klanten die je bedient, welke waarde proposities worden aangeboden via welke kanalen en hoe je verdienmodel eruit ziet. 

Gestructureerd nadenken over je bedrijf
Visuele representatie van je bedrijf
Eenvoudig te maken en aan te passen
Makkelijk communiceren van je bedrijfsmodel

BEL VOOR EEN AFSPRAAK

070 820 03 48

WAT? HET BUSINESS MODEL CANVAS?

DE STAPPEN VAN HET BUSINESS CANVAS MODEL

1. CUSTOMER SEGMENTS

Wie zijn eigenlijk jouw klanten of klantgroepen? We beschrijven hier zo specifiek mogelijk wie de mensen of bedrijven zijn die je product of dienst – nu of in de toekomst – kopen. En hierbij maken we een volgorde wie er het belangrijkste zijn? 

2. VALUE PROPOSITION 

Als we vervolgens kijken naar het product of de dienst: waarom willen mensen of bedrijven dit dan hebben? Welk probleem dat zij nu hebben, hebben zij niet meer als ze onze producten gebruiken?

3. CHANNELS

Wij weten nu hoe we meerwaarde willen creëren voor jouw klanten met jouw product of dienst, maar komen zij daar zelf achter? Op welke manier zorgen je nu dat de mensen of bedrijven die we willen bereiken, ook écht bereikt worden? Doe je dat via een fysieke winkel, een webshop, via retailers, tussenpersonen of op beurzen? Benut je één verkoopkanaal of meerdere, en wat is je strategie?

4. CUSTOMER RELATIONSHIPS

Welke band hebben we nu met jouw klanten? En welke band wil je hebben met deze relaties? De relaties ga je verdelen in segmenten: welke type klanten heb je, hoe kun je elk type klantgroep het beste benaderen en wat leveren deze klanten ons dan uiteindelijk op?

5. REVENUE STREAMS

Dit volgende stap gaat over het verdienmodel van je bedrijf. Er zijn veel verschillende verdienmodellen mogelijk. Verdien je bijvoorbeeld aan de losse verkoop van producten of aan abonnementen. We maken gezamenlijk inzichtelijk wat de belangrijkste inkomstenstormen zijn binnen jouw organisatie.

6. KEY RESOURCES

Wat hebben we eigenlijk nodig om die meerwaarde voor de klant te kunnen realiseren? Hierbij kijk je verder dan de producten die je maakt: wat heb je nodig om de relaties met de klanten goed te houden? Wat heb je nodig om de producten bij de consument te krijgen? Je kunt denken aan fysieke middelen (computers en vrachtwagens), intellectuele middelen (patenten en keurmerken) of menselijke middelen (personeel).

7. KEY ACTIVITIES

Wat doe je elke dag om je bedrijf draaiende te houden en waarde toe te voegen voor klanten? Dit zijn je kernactiviteiten. Dit kan betrekking hebben op de ontwikkeling van producten of diensten, op het onderhouden van relaties met klanten of op het werven van nieuwe.

8. KEY PARTNERS

Van wie krijgen we die spullen waar we het bij Key Resources over hadden? Welke externe adviseurs of strategische partners heb jij nodig om te kunnen bestaan? Wie zorgen er voor een meerwaarde die essentieel is voor jouw bedrijfsvoering?

9. COST STRUCTURE

Net als we bij de inkomsten hebben gedaan, gaan we nu kijken naar de uitgaven. Wat zijn de grootste kostenposten binnen je bedrijf? Personeel, huisvesting, productielijnen, logistiek? Welke kosten zijn vast (bedrijfspand, machines) en welke zijn variabel (inkoop producten).

Heb je hulp nodig bij het inzichtelijk maken van je bedrijfsmodel? Vraag het onze specialist.

Met een goed ingevuld Business Model Canvas zijn wij vervolgens in staat om gezamenlijk jouw online strategie te bepalen.

Neem contact met ons op om te ontdekken wat wij voor je kunnen betekenen.

Stuur een e-mail

DE STAPPEN VAN HET BUSINESS CANVAS MODEL

1. CUSTOMER SEGMENTS

Wie zijn eigenlijk jouw klanten of klantgroepen? We beschrijven hier zo specifiek mogelijk wie de mensen of bedrijven zijn die je product of dienst – nu of in de toekomst – kopen. En hierbij maken we een volgorde wie er het belangrijkste zijn? 

OVER REASON.

We helpen organisaties bij het vinden van hun perfecte online marketing aanpak door strategisch richting te geven en met professionele uitvoering van hun online marketing activiteiten. Al ruim 10 jaar zorgen we bij onze opdrachtgevers voor meer naamsbekendheid, meer website traffic, meer leads en sales.

DE VOORDELEN

✓ Ruim 10 jaar ervaring in het MKB
✓ Zowel strategisch als operationeel
✓ Online marketeer vanaf 1 dag per week

✓ Gecertificeerde partner

2. VALUE PROPOSITION 

Als we vervolgens kijken naar het product of de dienst: waarom willen mensen of bedrijven dit dan hebben? Welk probleem dat zij nu hebben, hebben zij niet meer als ze onze producten gebruiken?

3. CHANNELS

Wij weten nu hoe we meerwaarde willen creëren voor jouw klanten met jouw product of dienst, maar komen zij daar zelf achter? Op welke manier zorgen je nu dat de mensen of bedrijven die we willen bereiken, ook écht bereikt worden? Doe je dat via een fysieke winkel, een webshop, via retailers, tussenpersonen of op beurzen? Benut je één verkoopkanaal of meerdere, en wat is je strategie?

4. CUSTOMER RELATIONSHIPS

Welke band hebben we nu met jouw klanten? En welke band wil je hebben met deze relaties? De relaties ga je verdelen in segmenten: welke type klanten heb je, hoe kun je elk type klantgroep het beste benaderen en wat leveren deze klanten ons dan uiteindelijk op?

5. REVENUE STREAMS

Dit volgende stap gaat over het verdienmodel van je bedrijf. Er zijn veel verschillende verdienmodellen mogelijk. Verdien je bijvoorbeeld aan de losse verkoop van producten of aan abonnementen. We maken gezamenlijk inzichtelijk wat de belangrijkste inkomstenstormen zijn binnen jouw organisatie

6. KEY RESOURCES

Wat hebben we eigenlijk nodig om die meerwaarde voor de klant te kunnen realiseren? Hierbij kijk je verder dan de producten die je maakt: wat heb je nodig om de relaties met de klanten goed te houden? Wat heb je nodig om de producten bij de consument te krijgen? Je kunt denken aan fysieke middelen (computers en vrachtwagens), intellectuele middelen (patenten en keurmerken) of menselijke middelen (personeel).

7. KEY ACTIVITIES

Wat doe je elke dag om je bedrijf draaiende te houden en waarde toe te voegen voor klanten? Dit zijn je kernactiviteiten. Dit kan betrekking hebben op de ontwikkeling van producten of diensten, op het onderhouden van relaties met klanten of op het werven van nieuwe.

8. KEY PARTNERS

Van wie krijgen we die spullen waar we het bij Key Resources over hadden? Welke externe adviseurs of strategische partners heb jij nodig om te kunnen bestaan? Wie zorgen er voor een meerwaarde die essentieel is voor jouw bedrijfsvoering?

9. COST STRUCTURE

Net als we bij de inkomsten hebben gedaan, gaan we nu kijken naar de uitgaven. Wat zijn de grootste kostenposten binnen je bedrijf? Personeel, huisvesting, productielijnen, logistiek? Welke kosten zijn vast (bedrijfspand, machines) en welke zijn variabel (inkoop producten).

Haal met Reason alles uit online marketing

Je website is af en je social media kanalen zijn aangemaakt. Nu is het tijd voor het echte werk: awareness, leads, conversies, maar bovenal sales. In onze werkwijze leggen wij haarfijn uit hoe wij te werk gaan en successen behalen.

Haal met Reason alles uit online marketing

Je website is af en je social media kanalen zijn aangemaakt. Nu is het tijd voor het echte werk: awareness, leads, conversies, maar bovenal sales. In onze werkwijze leggen wij haarfijn uit hoe wij te werk gaan en successen behalen.

OVER REASON

We helpen organisaties bij het vinden van hun perfecte online marketing aanpak door strategisch richting te geven en met professionele uitvoering van hun online marketing activiteiten. Al ruim 10 jaar zorgen we bij onze opdrachtgevers voor meer naamsbekendheid, meer website traffic, meer leads en sales.

Onze gecertificeerde online marketeers en specialisten helpen met een gestructureerde werkwijze bij het uitvoeren van online marketing campagnes, zoekmachine marketing (SEO & SEA), social media marketing, influencer marketing, email marketing en content marketing.

DE VOORDELEN

✓ Ruim 10 jaar ervaring in het MKB
✓ Zowel strategisch als operationeel
✓ Online marketeer vanaf 1 dag per week
✓ Gecertificeerde partner

Heb je hulp nodig bij het inzichtelijk maken van je bedrijfsmodel? Vraag het onze specialist.

Met een goed ingevuld Business Model Canvas zijn wij vervolgens in staat om gezamenlijk jouw online strategie te bepalen. Neem contact met ons op om te ontdekken wat wij voor je kunnen betekenen.

070 82 00 348

Wij maken gebruik van cookies om je een zo goed mogelijke ervaring op onze website te geven. Om jouw voorkeur te registeren moet jouw browser cookies accepteren. Meer informatie over ons beleid en het instellen van cookies kun je in onze privacy- en cookieverklaring vinden. Als je gebruik maakt van onze website zonder je voorkeur aan te geven registreren we alleen functionele cookies.